joi, 27 octombrie 2011

Galustele perfecte


Cu supa ne descurcam - unii o prefera "chioara", altii mai pun si-un morcovior - dar cu galustele, pare-mi-se, nu toata lumea se impaca la fel de bine.
Si problemele apar la partea tehnica, de asamblare a galustei. Pe multe forumuri am citit povesti despre galuste incapatanate, rautacioase, care se sparg sub ochii intristati ai gospodinei. Nu am incercat (si deci nici deziluzia galustelor ratate nu am trait-o) niciodata varianta clasica de galuste. Si asta pentru ca, inca de prima data cand m-am pus sa prepar o astfel de supa, am dat peste reteta de galuste...la cuptor! O reteta cu care nu poti da gres si din care vor rezulta o minunatie de galuste, pe care, datorita compozitiei, le poti taia in ce forme doresti, spre bucuria copiilor tai sau, de ce nu, a iubitului/iubitei (vezi galustele in forma de inima :) ) .

Iti trebuie:
  1. 100 gr faina
  2. 100 gr unt moale
  3. 100 gr gris
  4. 100 gr cascaval ras (eu folosesc parmezan pentru o aroma specifica)
  5. 6 oua
  6. putina sare si piper
Preincalzesti cuptorul. Bati cascavalul ras cu ouale, adaugi si untul bine batut, apoi incorporezi cu grija faina si grisul, asezonezi dupa gust cu sare si piper.
Ungi o tava antiaderenta de 26 cm cu putin ulei si o bagi la cuptor, pe un rand ceva mai sus, 12-15 minute. Grasimea din unt va tinde sa iasa la suprafata, sub forma unor "basicute", astfel ca vei crede poate ca nu-i gata compozitia. Verifica totusi tava dupa ce s-au scurs cele 12-15 minute! Lasi cateva minute sa se odihneasca.

Tai in ce forme doresti si cufunzi galustele in supa pe care o prepari, cu 2-3 minute inainte de a o lua de pe foc. "Resturile" care raman dupa ce decupezi formele le rupi in cuburi si le poti servi pe post de crutoane. Pofta buna!


Sursa de inspiratie:  Diamond

8 comentarii:

  1. de mult am zis sa incerc si eu aceste galuste, cred ca maine le vine randul, multumesc pt idee, arata asa bine inimioarele tale incat salivez deja , pupici :*

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce frumoase sunt!!!Cu adevarat perfecte!Notat reteta:)Pup si o seara minunata sa ai!

    RăspundețiȘtergere
  3. Dana, sa imi spui cum ti-au iesit :) ! Dupa ce le vei face prima data, nu vei mai renunta la reteta :)

    Licuta, nici nu au cum sa iasa rau, pentru ca se face practic un aluat din care le decupezi ;)

    Alexandrina, eu ii multumesclui Diamond in gand mereu cand le pregatesc, fiindca m-a scutit de stresul prepararii galustelor clasice :P

    O zi frumoasa si un weekend relaxant va doresc!

    RăspundețiȘtergere
  4. foarte frumoase galustele! nici nu as fi indraznit cu reteta clasica, acum ... poate mai am vreo sansa :))

    o seara frumoasa si bine te-am gasit! :*

    RăspundețiȘtergere
  5. Emily, ai toate sansele de reusita :) ! Bine ai sosit :) , te mai astept cu drag! Weekend placut!

    RăspundețiȘtergere