duminică, 19 februarie 2017

Biscuiti cu conopida



"Nimic nu se pierde, totul se transforma" - sub aceasta deviza incerc (si admit ca nu reusesc intotdeauna) pe cat posibil sa reciclez diferite mancaruri sau gustari, in preparate noi, a caror viata sa o mai pot prelungi cu inca o zi. A fost si cazul conopidei cu "parmezan", din care mi-au ramas cateva florete pe care le-am adaugat unei retete de baza foarte cunoscuta.

sâmbătă, 18 februarie 2017

Mancare de fasole verde, la cuptor


Intotdeauna mi s-a parut ca, orice mancare este mai gustoasa daca petrece un timp in tihna, la cuptor. Acolo, departe de tarcoalele curiosilor si ispita amestecatului des (doar-doar s-or zapaci ingredientele si s-or face gata mai repede :-)) ), aromele incep sa se intrepatrunda, sosul sa se lege, mancarea sa-si capete gustul autentic. :-)

marți, 14 februarie 2017

Briose aromate, cu mei si morcov


Am folosit fulgii de mei in acest context un pic tematoare ca nu cumva rezultatul final sa fie cleios, insa "pufosenia" acestor briose mi-a intrecut asteptarile. Se pot prepara din vreme si servi la micul-dejun in timp record :-)

sâmbătă, 11 februarie 2017

Crackers cu seminte si spanac (fara oua)


Exact, fix si-ntocmai cum patisem in cazul Painicilor cu spanac, si de aceasta data am ramas cu un surplus de spanac (cu lapte si smantana) de la paste si, taman bine in vreme ce mancarea se racorea putin, am si incropit si pus la cuptor niste crackers cu restul de spanac. 

vineri, 10 februarie 2017

Chec bicolor, cu legume



Daca tot se apropie Valentine's Day, m-am gandit sa reinterpretez cadourile dulci caracteristice cu un chec cu legume :-) . Inima-i tot acolo, la propriu si la figurat, spre mare uimire si incantare a copilului, care va garantez ca va intoarce feliile de chec pe toate partile :-).

joi, 9 februarie 2017

Conopida cu "parmezan"


Beneficiile fulgilor de drojdie inactiva sunt multe si deloc neglijabile, fiind un supliment alimentar care abunda in minerale si vitamine. Se consuma insa cu moderatie deoarece pot duce la tulburari de tranzit daca sunt consumati in exces. Se pot folosi atat pe post de "liant" in chiftelute, de exemplu, cat si in orice preparat in care ati pune in mod normal parmezan ras, gustul lor fiind oarecum asemanator cu al parmezanului insa, din fericire, nu contin sarea pe care parmezanul o contine. Asadar, fie ca ii presarati peste salate, fie ca ingrosati cu ei un sos alb pentru paste, ei dau o aroma specifica si sunt o alternativa pentru cei care nu pot consuma lactate (deci branzeturi) sau pentru perioadele in care tineti post.

marți, 7 februarie 2017

Turtite cu prune, ovaz si cocos


De data aceasta am folosit prune, insa la fel de bine s-ar potrivi si afinele, ori alte fructe de padure si chiar mere sau pere. Asadar, turtitele se pot reinventa in fel si chip si, reprezinta din punctul meu de vedere o buna solutie pentru a oferi fulgii de ovaz (fara fierberea lor in prealabil).

miercuri, 1 februarie 2017

Biscuiti multi-fruct, cu mei si nuci (fara gluten si lactate)


Deoarece nu ne dau pe spate (momentan) terciurile, incerc sa inglobez aceasta super-cereala - meiul - in compozitii cu texturi ce stiu ca au succes. Asa ca de aceasta data am pregatit niste biscuiti aromati si buni, in care am inclus si 3 fructe :-)

luni, 30 ianuarie 2017

Briose cu pui si fenicul


Feniculul confera o aroma subtila acestor briose si scoate basma curata o bucata de carne altminteri incriminata ca-i nitel cam fada - pieptul de pui. Totodata, fiind satioase si cuprinzatoare ca si ingrediente, cu posibilitatea de a pune in ele cam ce legume va plac mai mult, sunt excelente ca gustare, ori feliate, la micul dejun (se pot reincalzi 10 minute la cuptor).

duminică, 29 ianuarie 2017

Budinca de mere, mango si cocos


Pe masura ce copilasul creste, apetitul i se dezvolta si curiozitatea pentru noi texturi ia locul scepticismului (da, vine si ziua aceea, nu va pierdeti speranta! :-) ), caut noi idei pentru a-i veni in intampinare. Una dintre mesele ce trebuie pregatite pe repede-nainte este micul-dejun, asadar, daca ideile cele noi se intampla sa fie si preparate cu "bonus" - posibilitatea gatirii lor de cu seara, e inca si mai bine pentru toata lumea :-). Aceasta budinca se poate pregati in avans, este mai gustoasa servita rece decat calda, fiindca aromele se intrepatrund si capata o textura mai inchegata. Se poate consuma simpla, ori cu iaurt; are o textura moale, dar nu se sfarama in furculita.

joi, 26 ianuarie 2017

Budinca de paste cu legume


Daca la masa de pranz aveti in plan o mancarica de legume, puteti curata in plus si folosi pentru a incropi repejor si cina :-). 

miercuri, 25 ianuarie 2017

Chiftelute cu ciuperci



Ciupercile ne plac (indeosebi celui mai mic degustator al familiei) pe alese, doar in anumite combinatii si infatisari. Aceasta, de chiftelute, este una dintre variantele castigatoare, pe placul tuturor.

luni, 23 ianuarie 2017

Biscuiti cu afine si banane (nu contin ou)

 

N-a fost din capul locului intentia mea de a face acesti biscuiti fara oua, insa, atunci cand toate celelalte ingrediente sunt puse-n bol si descoperi niste oua lipsa la inventar, n-ai incotro decat sa pui niste banana si sa...hope for the best :-) !

miercuri, 18 ianuarie 2017

Chifle cu ceapa verde si cascaval


Pornind de la delicioasele Chifle umplute cu Nutella, si facand toate modificarile necesare obtinerii unui preparat potrivit copiilor, am facut repejor 6 chifle mititele, numai bune de uns la micul dejun. Crusta usor crocanta, miezul aerat, pufos. 

luni, 16 ianuarie 2017

Painici cu spanac


Painicile acestea merg fie unse cu o crema de branza, fie chiar si numai cu un strop de unt, ori ca atare, goale, pe post de "pseudo-biscuiti". Au o textura moale, nu fac multa mizerie si mi se par tare potrivite pe post de gustare, chiar si la plimbarile din aceste zile friguroase, deoarece nu se "sleiesc" - cum se spune - daca sunt consumate reci. 

duminică, 15 ianuarie 2017

Budinca de macaroane cu banana si nuci



Budincile ma salveaza de multe ori, asa ca le combin ingredientele in fel si chip pentru a capata noi texturi si arome. Se pot servi ca gustare, la cina, ori pregati de cu seara, pentru a castiga putin timp dimineata, avand deja micul-dejun gata facut - tot ce este nevoie sa mai faceti este sa le reincalziti 10 minute la cuptor.

vineri, 13 ianuarie 2017

"Ciulama" de pui


Ciulamaua, prin definitie, contine si faina - aceasta varianta este una mai potrivita copilasilor, in care sosul s-a legat foarte bine si fara a adauga faina, acesta fiind motivul ghilimelelor din denumire. Asadar, nu este reteta clasica, insa rezultatul este unul delicios si foarte asemanator cu cel al preparatului original. :-)

Budinca de afine


La fel de bine as fi putut sa o denumesc reteta "1-2-3-4-5" :-), in ordinea cantitatii ingredientelor. O reteta simpla si de nadejde atunci cand aveti prea multe fructe congelate. De aceasta data am folosit afine, insa ideea preparatului mi-a venit pe cand o mamica era in cautare de idei pentru a se folosi de zmeura congelata. Asadar, cum am promis, reteta aceasta e cu dedicatie :-)

joi, 12 ianuarie 2017

Supa de legume cu fidea facuta in casa


Frigul de afara mi-a facut pofta de o supa calda, aburinda. Fidea imi doream de multa vreme sa fac, dar nu incercasem niciodata, asa ca, mai in gluma, mai in serios, am incropit ceva ce s-a dovedit o fidea foarte buna :-) si super-usor de realizat.

luni, 9 ianuarie 2017

Tarta cu broccoli si ceapa


O tarta foarte usor de facut si potrivita atat la pranz (ca si garnitura langa o friptura) cat si de sine statatoare, la cina. Pentru noi a fost un real succes :-) !