vineri, 27 mai 2016

Biscuiti "Organix" home-made (cu capsuni)


Una dintre provocarile pe care imi place sa mi le dau in bucatarie este aceea de a-mi demonstra, in primul rand mie, apoi celor care-si doresc sa incerce, ca este posibil sa faci replici sanatoase ale alimentelor care se gasesc pe piata, pentru copii. 

Ce m-a intrigat la biscuitii originali Organix este ca, desi au un gust natural, nu stiu cum functioneaza acest "no junk" promis de ei coroborat cu o perioada de valabilitate considerabila... Biscuitii pe care-i pregatesc in casa nu vor rezista niciodata 6-12 luni fara sa se strice ;-)...

In alta ordine de idei, anumite produse de la Organix chiar mi se par ok ca si back-up ocazional, concedii mai lungi in care au fost deja epuizate gustarile luate de acasa, situatii total neprevazute, etc. Insa am cautat sa fac o replica a acestora in bucataria proprie, iar ceea ce a iesit m-a bucurat. Pana si ursuletul de plus a mancat :-)!



Cu urmatoarele ingrediente am obtinut 25 de biscuiti, fiecare cu gramaj dublu fata de cei originali:

- 200g de piure alcatuit din cantitati variabile de mar, para si capsuni
- 100g de unt rece (min 80% grasime)
- 50g de nuci

Pentru piure am folosit niste capsuni congelate, un mar si o para, insumand cele 200g. Am curatat fructele si le-am blenduit. Am pus in blender piureul de fructe, untul si nucile si am mixat bine, apoi am turnat compozitia intr-un bol si am mai amestecat cu:

- 50g de smantana grasa
- 1 galbenus
- 370g de faina

Pasi
Am amestecat la inceput cu ajutorul unei spatule, apoi am framantat repede cu mana pana la obtinerea unui aluat care se lua si de pe peretii bolului si de pe maini, cu o textura elastica si pufoasa. Am lasat la frigider cam 15-20 de minute, rastimp de amestecat in alte oale, alte mancaruri :-)

                           

Apoi am intins foaia de aluat intre doua hartii de copt (am mai folosit putina faina pentru pudrat foaia de copt) si am decupat biscuitii. Am pus in tava cu hartie de copt si am dat la cuptorul preincalzit la 180 de grade aproximativ 30 de min. Cu 10 minute inainte de expirarea timpului, am intors biscuitii si pe partea cealalta. Textura lor este putin mai "gumoasa" decat a celor Organix, dar gustul mi se pare foarte asemanator. Pofta buna! :-)




2 comentarii: