sâmbătă, 23 iulie 2016

Tarta cu blat de fistic si crema cu Nutella


Pentru iubitorii de Nutella, un fel de desert "3 in 1' : tarta cu aluat, trandafirasii fara aluat dar cu o textura racoroasa, ca o budinca si nu in ultimul rand "tortul mousse" destinat copiilor - cu ingrediente adaptate. Asa ca, pentru o masa festiva, puteti impaca cu multa usurinta pe toata lumea :-)


Pentru aluat (tava cu diametrul de 20cm) am folosit:
- 30g fistic crud, macinat
- 60g unt rece
- 1 galbenus
- 100g de faina
- 1-2 lingurite de ulei de cocos

Pentru crema am folosit:
- 1 banana potrivita (sau 2 mici)
- 2 galbenusuri
- 100g crema branza de vaci Covalact 6% (asta aveam in casa, dar iese mai fina si cremoasa crema daca aveti mascarpone sau chiar si ricotta)
- 2 linguri mari de Nutella
- 2 lingurite de zahar


Am amestecat toate ingredientele pentru aluat, pana am obtinut un aluat omogen, care s-a luat de pe maini si de pe peretii vasului. Am intins cu grija intre doua foi de copt (presand cu facaletul din aproape in aproape - aluatul este usor sfaramicios din cauza fisticului, asa ca trebuie intins cu grija). L-am rasturnat in taca direct de pe hartia de copt, tocmai pentru a nu il rula pe facalet fiindca s-ar fi rupt.
Am facut cu furculita cateva gauri din loc in loc si am pus tava la frigider 30 min, apoi la cuptorul preincalzit la 180 de grade, 10 minute.


Am amestecat toate ingredientele pentru crema si am turnat usor peste aluat (mi-a ramas un mic surplus de crema - cei 2 trandafirasi din poze - pe care l-am turnat in 2 forme mici de silicon si am infipt in mijloc o cireasa). 

Am pus la cuptorul preincalzit la 200 de grade, aproximativ 20-30 min, pana ce mijlocul tartei nu mai tremura.

Cat tarta era inca fierbinte, am facut decorul cu fulgi de cocos. Se serveste rece. Pofta buna!

**Este un desert satios, tocmai datorita fisticului din blat. Se potriveste cu ceva fructe fresh alaturi (capsuni, afine, cirese, visine) sau inghetata de vanilie. 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu