luni, 23 ianuarie 2017

Biscuiti cu afine si banane (nu contin ou)

 

N-a fost din capul locului intentia mea de a face acesti biscuiti fara oua, insa, atunci cand toate celelalte ingrediente sunt puse-n bol si descoperi niste oua lipsa la inventar, n-ai incotro decat sa pui niste banana si sa...hope for the best :-) !
Biscuiteii acestia au iesit taman buni - interior moale si usor gumos, exterior usor crocant, gust dulce-acrisor, potriviti asadar pentru toate gusturile :-)

Am facut 9 biscuitei din urmatoarele ingrediente:
- o mana de afine congelate
- 2 linguri de fulgi de ovaz
- 6 linguri de lapte
- jumatate de banana zdrobita cu furculita
- 70g de faina alba si un varf de cutit de praf de copt
- 10g de unt


Afinele le-am pus direct din congealer in blender, impreuna cu laptele si le-am blenduit grosier; fulgii de ovaz i-am macinat tot in blender. Intr-un bol am amestecat toate ingredientele pana am obtinut un aluat dens, vascos, lipicios, din care am format cu lingura 9 gramajoare in tava tapetata cu hartie de copt. Gramajoarele le-am aplatizat cu o furculita si am dat biscuitii la cuptorul preincalzit la 180 de grade, vreme de 35 de minute (cu 10 minute inainte de expirarea timpului i-am intors de pe o parte pe alta). Pofta buna :-) !


* In functie de cat de mica/mare este mana de afine sau banana folosita, este posibil sa fie necesara mai putina/multa faina.
** De gustibus, insa personal mi s-au parut mai gustosi proaspeti-proaspeti, asa ca recomand pregatirea unei cantitati mici, similare celei de mai sus (sunt ok si a doua zi insa capata o textura mai tare si un pic mai gumoasa care ar putea sa nu fie apreciata de toata lumea)


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu