duminică, 29 ianuarie 2017

Budinca de mere, mango si cocos


Pe masura ce copilasul creste, apetitul i se dezvolta si curiozitatea pentru noi texturi ia locul scepticismului (da, vine si ziua aceea, nu va pierdeti speranta! :-) ), caut noi idei pentru a-i veni in intampinare. Una dintre mesele ce trebuie pregatite pe repede-nainte este micul-dejun, asadar, daca ideile cele noi se intampla sa fie si preparate cu "bonus" - posibilitatea gatirii lor de cu seara, e inca si mai bine pentru toata lumea :-). Aceasta budinca se poate pregati in avans, este mai gustoasa servita rece decat calda, fiindca aromele se intrepatrund si capata o textura mai inchegata. Se poate consuma simpla, ori cu iaurt; are o textura moale, dar nu se sfarama in furculita.


Pentru o tava cu diametrul de 20cm (micuta, rotunda, non-aderenta) am folosit:
- 1 mar mediu, curatat de coaja si ras fin
- un sfert de mango, curatat de coaja si ras fin
- 2 linguri generoase de fulgi de cocos
- 4 linguri mari de fulgi de ovaz
- 120g de iaurt gras
- 2 galbenusuri (sau puteti folosi 1 singur ou daca puneti si albusul)
- un varf de cutit de scortisoara


Pentru o textura mai fina, fulgii de ovaz impreuna cu cei de cocos i-am blenduit cat sa devina aproape pudra. Apoi am pus intr-un bol toate ingredientele si am omogenizat bine. Atentie - daca marul este un soi zemos, stoarceti-l de zeama dupa ce l-ati ras; daca este un soi mai lemnos, puneti-l ca atare, fara a-l mai stoarce. 
Mango isi va lasa si el sucul propriu, dar nu este nicio problema, budincuta va absorbi aceasta umiditate.

Compozitia astfel obtinuta am turnat-o in tava si am dat-o la cuptorul preincalzit la 190 de grade, timp de 40-45 de minute (in functie de cat de rumena doriti sa fie, important este sa fie complet inchegata budinca la suprafata). Am lasat-o sa se raceasca in tava, am pus-o apoi la frigider, iar a doua zi dimineata am taiat rondele si am servit cu iaurt. Pofta buna :-) !

*Coaja de mar pe post de decor am mancat-o eu :-))


**Pentru o versiune 100% fara gluten, se pot inlocui fulgii de ovaz (se gasesc totusi in comert cu mentiune pe ambalaj - "fara gluten") cu fulgi de mei.

2 comentarii:

  1. Buna, fulgii de ovaz au fost fierti in prealabil? Sau nu mai e nevoie pt ca se da la cuptor? Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Fulgii nu sunt fierti in prealabil; este indeajuns cat stau la cuptor, cu atat mai mult cu cat sunt bine maruntiti (am incercat cu o alta reteta si cu fulgi intregi si se fac foarte bine, nu este necesara fierberea daca compozitia este data la cuptor). Sper sa va placa :-) !

      Ștergere