miercuri, 14 iunie 2017

Quiche cu legume


O idee cel putin salvatoare pentru cina, acest quiche se poate adapta gusturilor intregii familii :-)


Pentru aluat (4 portii de quiche) am folosit:
- 100g de unt rece
- 200g de faina alba
- 2 linguri si jumatate de apa rece

Am amestecat cu buricele degetelor mai intai untul cu faina, pana ce am obtinut firimituri marunte-marunte. Apoi am adaugat apa si am framantat usor, pana ce am format o bila de aluat, iar mainile si bolul au ramas perfect curate. Am intins aluatul in strat subtire, am intins in tava, am taiat uniform marginile, am intepat din loc in loc cu furculita, am pus deasupra folie alimentara si am dat aluatul la frigider 2 ore (se poate tine si mai mult, sau se poate sari acest pas; rolul acestui pas insa este de a fragezi aluatul*).


Pentru umplutura am folosit:
- 5 fire subtiri de ceapa verde
- 1 ardei gras taiat cubulete
- 1 lingurita de marar tocat
- 1 ciuperca champignon medie, curatata si tocata cubulete
- 300g smantana 24%grasime
- 2 galbenusuri (puteti folosi 1 ou intreg numai)
- 1 cub mic de branza telemea rasa (se recomanda a se oferi copilasilor mai marisori, contine sare; pentru copilasii mai mici, nu puneti deloc)
- 1 felie groasa de cascaval ras


Aluatul l-am pus la cuptorul preincalzit la 200 de grade, 15 minute. Apoi am pus legumele (ardeiul, ciuperca, ceapa verde), iar deasupra am turnat uniform amestecul alcatuit din smantana, galbenusuri, marar, cascaval si telemea. Apoi am dat din nou la cuptor, la 180 de grade, aprox. 40-45min. Se poate servi ca atare, dar se potriveste foarte bine cu o salata asortata, cu sos de iaurt, alaturi. Pofta buna :-)!



 * Acest tip de aluat se poate si congela pentru a-l folosi cu o alta ocazie

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu