duminică, 18 februarie 2018

Melcisori cu capsuni


Inca de cand l-am framantat prima data, planuiam in sine mea sa folosesc aluatul din doua ingrediente si cu o umplutura dulceaga. Si, cum nu am prea mare incredere in capsunile care se gasesc in perioada aceasta, atunci cand am primit o caserola, am preferat sa le prepar termic in loc sa le consumam proaspete. Astfel au rezultat niste melcisori deliciosi :-)

Asadar, pentru aluat, am folosit doar doua ingrediente: iaurt si faina, si am procedat intocmai ca in cazul retetei de Melcisori cu legume.

Pentru umplutura, am curatat si tocat marunt 500g de capsuni. Am intins aluatul in strat subtire, am "imprastiat" uniform capsunile si am rulat cat se strans am putut, apoi am infasurat in folie alimentara si dat 30 de minute la congelator. Am taiat rondele cam de un deget grosime, am asezat in forma tapetata cu hartie de copt (posibil sa mearga si doar unsa cu unt tava, dar ramasesem fara), am presarat putina scortisoara si am dat la cuptorul preincalzit la 200 de grade pana ce aluatul a devenit usor rumen pe margini.


Sosul, preparat pentru adulti, l-am alcatuit din lapte condensat, amestecat cu 2-3 linguri de nuca macinata. Am pus laptele si nuca macinata intr-un ibric si am adus la punctul de fierbere, apoi am turnat peste melcisori, direct in farfurie, atunci cand am servit. Efectul este unul tare placut papilelor gustative,  fiindca aluatul melcisorilor o sa fie pe alocuri usor crocant si pe alocuri inmuiat de sosul cel dulce. 
Pentru copii, se pot pune deasupra cateva lingurite de lapte cald si se presara apoi nuca macinata. Pofta buna :-) !







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu