joi, 17 mai 2018

Coronita cu pui



Timpul nu mi-a mai permis sa exemplific pana la capat, dar voi va puteti imagina cat de simpatic ar arata aceasta coronita cu cateva rosii cherry in bolul cel mic, ori cu cateva oua vopsite asezate acolo. :-)

Pentru aluat am folosit:
- 300g de faina alba
- 50ml ulei de masline
- 100ml de apa calda in care am dizolvat jumatate cub de drojdie

Restul ingredientelor folosite:
- 1 piept de pui, pregatit in avans la cuptor, taiat cubulete
- 100g de cascaval cubulete
- 50g telemea desarata si zdrobita cu furculita
- 1 ceapa alba tocata marunt
- 150g iaurt grecesc
- 4-5 rosii deshidratate tocate (sau cateva masline)
- marar tocat, rozmarin, cimbru si usturoi in cantitatile dorite (eu am pus destul de mult, sa iasa cat mai aromata coronita :-) )


Am procedat in felul urmator: intr-un bol, am framantat rapid, cat sa se omogenizeze ingredientele faina, uleiul si apa calduta in care am dizolvat drojdia. Am lasat aluatul sa dospeasca timp de 1 ora, la loc caldut (bolul l-am acoperit cu folie alimentara si un stergar de bucatarie). 

Apoi am rupt cele 18 "guguloaie" cat de cat eagle ca si dimensiune, asa cum se poate observa si in fotografie.

Restul ingredientelor pentru compozitie le-am pus intr-un bol si lea-m amestecat bine.
Daca, asemeni mie, nu aveti o forma de guguluf in casa, folositi o tava rotunda, nonaderenta, in mijlocul careia asezati un vas mic ramekin, pentru a obtine forma de coronita.  Puneti alternat cateva guguloaie de aluat si cateva linguri de compozitie pana ce terminati si aluatul si compozitia. Se pune in cuptorul peincalzit la 180 de grade, pret de aproximativ 45 de minute, sau pana ce capata o culoare rumen-aurie ademenitoare :-).



Aceasta coronita se poate felia si astfel devine un mic dejun foarte gustos si satios; este gustoasa si rece si caldut, insa va recomand sa o mancati alaturi de cateva legume fresh - rosii cherry taiate pe sfert, batoane de castraveti, fasii de ardei gras. Hristos S-a Inaltat !

*Reteta inspirata de Tasty.







2 comentarii:

  1. Interesanta reteta, o voi incerca. Ati omis puiul ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :-) Multumesc mult de atentionare! Am folosit un piept de pui, la cuptor, taiat cubulete, rectific acum si in reteta.

      Ștergere