vineri, 27 mai 2011

Tarta cu sparanghel si somon fumé


Inca o tema foarte atractiva, de aceasta data venita din partea Alinei , pentru provocarea Dulcea Romanie, care a propus pentru luna mai doua ingrediente: sparanghelul si dulce de leche.
Cu ocazia asta am "luat o piatra-n gura" cum se spune :) si am pregatit o tarta cu sparanghel. Atentie insa, caci pretul sau este cam piperat daca il vrei proaspat. Asa se face ca la Carrefour un manunchi era 20 de lei, pe cand la Mega Image, 300 gr congelat, doar 9 lei.


Ingrediente pentru o forma cu diametrul de 26 cm:
Umplutura:
  1. 300 gr sparanghel congelat
  2. 250 gr somon fumé
  3. 100 gr emmental ras
  4. 300 ml lapte
  5. 2-3 fire ceapa verde
  6. o legatura mica patrunjel
  7. 3 oua
  8. sare, piper, nucsoara
 Aluatul este cel folosit la tarta cu mere si curcan.

Cuptorul il preincalzesti la 200 de grade.
Sparanghelul se pune intr-o sita, deasupra unei oale in care fierbe apa, se acopera si se lasa sa fiarba asa vreo 15-20 de min. Apoi il scurgi foarte bine (altfel desi tarta o sa fie gata, continutul o sa fie nitel zemos la final) si il lasi sa se racoreasca. Intinzi aluatul in forma, presari pe fundul tavii bucatele mici de somon, asezi sparanghelul si deasupra torni compozitia rezultata din amestecul laptelui cu ouale, cu ceapa, patrunjelul, branza emmental si condimentele de mai sus. Uniformizezi suprafata tartei, reduci temperatura cuptorului la 180 de grade si pui tarta pentru 30-35 minute. Pofta buna!

2 comentarii:

  1. Arata minunat tarta cu sparanghel si iti multumesc frumos ca ai ales-o sa participi cu ea la provocare! apropo de sparanghel, nu stiam ca e atat de scump in Romania, am uitat sa ii intreb pe ai mei, aici un manunchi costa 3 CAD, deci cam 8 Ron...Te pup si abia astept sa postez toate retetele frumoase pe care le-am primit :) Weekend placut! P.S: Poti sa-mi trimiti si numele tau in email-ul cu intrebarea despre poza please? (preunumele)

    RăspundețiȘtergere
  2. Alina, scuze de raspunsul intarziat, precum iti spuneam, am fost toata ziulica pe drumuri, ti-am raspuns si la mail :) . Sincera sa fiu nici eu nu ma asteptam la asa un pret, de asta mi s-a si parut nimerit sa precizez. Adevarul e ca destule alte alimente de prin tari straine le-am gasit la preturi mai accesibile decat la noi. Exista si reversul, desigur, dar asta-i alta discutie :). Te pup si iti doresc un weekend frumos! Si abia astept sa vad restul retetelor participante!

    RăspundețiȘtergere