joi, 10 noiembrie 2016

Cheesecake cu pesto



Atunci cand vorbim despre Sarbatori, stim ca planificarea din timp este in proportie de 99% cheia unei mese festive reusite, in care gazda nu trudeste pana in ceasul al 12-lea, ba chiar apuca sa se dichiseasca si sa prinda un bun somn de frumusete, pentru a-si intretine voioasa musafiri.
Reality-check: nu se intampla niciodata asa, ba chiar rabufnim ca friptura nu-i gata, crema tortului nu s-a intarit, cozonacii n-au crescut si rudele suna la sonerie :-))

Ca sa nu va sune cunoscut scenariul si anul acesta, voi publica din timp retete menite sa stea pe masa de Craciun ori de Revelion. Acest cheesecake mi se pare potrivit din mai multe motive: 1. Blatul nu trebuie rulat/intins/zapacit, nu necesita niciun tratament special; 2. Se poate servi si calda si rece, adica o puteti face din timp si chiar o puteti congela - trebuie doar sa o reincalziti in cuptor. 3. Este o tarta pentru intreaga familie (chiar si pentru rudele vegetariene), adica si cei mici se vor putea bucura de ea siiii... nu in ultimul rand, 4. este cu ROSU si VERDE, culorile Craciunului :-) ceea mie mi se pare ca o face inca si mai simpatica :-) !

Pentru blat am folosit:
- 50g de unt rece
- 100g de faina alba
- 1 lingura de apa rece
- 1 lingurita rasa de usturoi granulat

Pentru umplutura am folosit:
- 180g branza de vaci
- 150g de smantana grasa
- 3 galbenusuri
- 1 lingurita rasa de usturoi granulat
- 2 linguri de cascaval ras

Pentru topping:

*Pesto:
- cateva frunze de busuioc (cam jumatate de caserola)
- 1 lingura mare de seminte de pin
- cateva frunze de chives (puteti folosi ceapa verde sau ce alta verdeata va place)
- ulei de masline
- un strop de apa

* o punguta de rosii cherry congelate


Pentru blat, am pus toate ingredientele intr-un bol si le-am sfaramitat cu furculita, apoi, la urma, foarte putin cu varful degetelor, pana am obtinut firimituri pe care le-am presat pe fundul tapetat cu hartie de copt al unei tavi cu pereti detasabili si diametrul de 18cm.


Am dat la cuptorul preincalzit la 180 de grade, 10 minute. Rastimp in care m-am ocupat de compozitie, amestecand toate ingredientele.
Am scos blatul din cuptor, am turnat crema de branza, am asezat rosioarele (decongelate rapid - le-am pus intr-o tigaie la foc foarte mic si am amestecat de cateva ori pana s-au inmuiat).

Apoi am am pus si toppingul cel verde - facut din amestecarea busuiocului cu semintele de pin, uleiul de masline,  firele de chives si un strop de apa cat sa mearga blenderul.


Am bagat totul la cuptor (preincalzit la 180 de grade), pentru 40-45 de minute. Pofta buna :-) !

** se lasa putin in forma sa se racoreasca, apoi se trece pe margine cu un cutit si se desface cu grija inelul (peretele detasabil) al tavii.



Abia scoasa din cuptor

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu