miercuri, 19 iulie 2017

Ciorba de perisoare de pui


In functie de cutuma, zeama cu perisoare poate sa fie acrisoara (ciorba) sau nu (deci, teoretic s-ar numi "supa", asa-i?). Din motive de "fiecare cu piticii sai", am denumit-o de data aceasta "ciorba", insa nu am acrit-o din oala, ci doar am pus alaturi zeama de lamaie pentru doritori. Mie recunosc ca-mi place in ambele variante, dar amintirile din copilarie sunt trezite mai degraba de gustul acrisor.



Pentru 4-5 portii am folosit:

- 1 morcov
- 1 ceapa alba
- jumatate de ardei gras rosu
- radacina de patrunjel (atat cat va place)
- 1 cartof mediu
- patrunjel tocat (atat cat va place)
- 5 linguri sos de tomate
- 1 lingurita cu varf de cimbru

Pentru perisoare:
- 1 ceapa mica
- 400g carne de pui (pulpe dezosate)
- 5 linguri rase de orez
- 2 galbenusuri
- putin piper



Legumele le-am taiat cat mai maruntel (cuburi) si le-am pus la fiert (mai putin cartofii, sosul de tomate, cimbrul si patrunjelul). Intre timp m-am ocupat de perisoare - cat pe ce sa ucid bietul blender, asadar voi nu procedati ca mine ci folositi o masina de tocat in loc! Avand experienta crenvurstilor de casa, m-am gandit ca va trece cu bine si peste acest test, insa compozitia de perisoare a fost mai vascoasa si batranul blender a icnit din toate incheieturile motorului sau.

Bun, cum ne-cum, dupa posibilitati, se toaca 400g de carne de pui (am folosit pulpe superioare, fara os si fara piele) si se amesteca intr-un bol cu 2 galbenusuri, piper si cele 5 linguri rase de orez. Cu mainile umezite in apa rece se formeaza perisoarele si se asaza pe un tocator.
Am pus in oala cu legume si sosul de tomate si cartofii, apoi cu ajutorul unei linguri, rand pe rand, am lasat usor fiecare perisoara in parte, in oala. Se mai lasa la fiert 20-30 de minute, ori pana ce toate perisoarele se ridica la suprafata si plutesc (semn ca-s facute). La urma se adauga si cimbrul si patrunjelul tocat si se mai da un clocot. Pofta buna :-) !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu