miercuri, 5 iulie 2017

Pateu de ciuperci


Pateul de ciuperci este un pateu aromat si... "aerat", cel putin mie asta imi inspira :-). Il pregatesc de regula in cantitati mici, astfel incat sa se consume in urmatoarele doua dimineti. Il asociez de obicei cu bruschete cu rosii la cuptor si "omleta" in ardei (in foto este o varianta cu ceapa verde, masline desarate, marar), sandwich cu branza si, cand si cand, cu vreun magiun fara zahar. 


Pentru un vas ramekin cu capacitate de 250ml am folosit:
- 200g de ciuperci champignon
- jumatate de ceapa mare
- 1 catel de usturoi
- 1 morcov mic
- 1 lingurita rasa de cimbru si putin piper
- 30-50g de unt


Dupa ce am curatat si spalat legumele, le-am tocat pe toate marunt (ca sa se patrunda repejor) si le-am pus intr-o craticioara, cu apa cat sa acopere putin. Am lasat sa fiarba, amestecand din cand in cand, pana ce apa s-a evaporat iar legumele s-au patruns. Daca apa s-a evaporat insa legumele nu sunt facute, se mai poate completa cu apa si lasa inca nitel pe foc. Spre finalul fierberii am adaugat cimbrul si piperul.


Se scurge surplusul (daca mai exista) de lichid, se da craticioara la o parte de pe foc si se lasa putin sa se racoreasca. Apoi se pune compozitia in blender, se adauga untul de la frigider si se blenduieste totul cat de fin va place. Cantitatea de unt am trecut-o in intervalul 30-50 de grame fiindca mi se pare ca onctuozitatea pateului tine mult de gustul personal, eu am incercat si cu unt mai mult si cu mai putin si ne-a placut mai mult in varianta cu mai putin unt. Se toarna in vasul ramekin compozitia, se lasa sa se raceasca complet si se lasa peste noapte la frigider. Pofta buna :-) !






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu