luni, 4 decembrie 2017

Biscuiti duo cu sfecla si spanac


Anul acesta, in schimbul cadourilor, Mosul va primi biscuitei sanatosi, cu legume, care sa-i dea puteri sa mearga mai departe la drum. Noi i-am testat deja, acum speram doar sa fie si pe placul lui Mos Nicolae :-).


Pentru 2 tavi de biscuitei (o tava cu inimioare si una cu melcisori - veti vedea mai jos) am folosit:
* Aluatul roz:
- 50g de de unt topit
- 80g de sfecla rosie fiearta
- 100g branza de vaci
- faina alba, cat "inghite" aluatul 

*Aluatul verde:
- 50g de unt topit
- 80g de spanac fiert si scurs foarte bine intr-o strecuratoare
- 100g branza de vaci
- faina alba, tot cat "inghite" aluatul

Optional, un praf de nucsoara in aluatul cel verde. 



Am pus in blender spanacul si untul topit, iar rezultatul l-am pus intr-un bol. Apoi am pus in blender sfecla si untul topit si compozitia rezultata am pus-o intr-un bol. Practic, intr-un bol, am amestecat toate ingredientele aluatului roz, iar in altul ingredientele aluatului verde. Faina "cat inghite" se refera la un aproximativ 160-200g de faina, cantitatea exacta depinzand de cat de bine scurs a fost spanacul, respectiv cat de zemoasa a fost sfecla sau daca alegeti sa puneti cate 100g de spanac si 100g de sfecla in locul celor 80g pe care le-am avut eu...(reteta fiind o versiune derivata a biscuitilor "100/100/100").


Am obtinut un aluat moale, maleabil, ca o plastilina, care se lua de pe maini si de pe peretii bolurilor. Atat aluatul roz cat si cel verde l-am impartit pe jumatate. Cu jumatate am realizat tava cu inimioare si fulgi, iar cu cealalta jumatate melcisorii. 
Pentru inimioare, am intercalat inima roz cu fulg verde si viceversa, tot intinzand aluatul pe blatul tapetat cu putina faina, pana ce am terminat ambele culori.

**Explicatie suplimentara: Fulgisorii sunt decupati. Am intercalat o inimioara “cu gaura” cu un fulgusor. “Gaura” fiind reprezentata tot de un fulgusor. Dar se intercaleaza culori diferite —> Fulgusor decupat din inima roz ajunge in gaura lasata de un fulgusor decupat in inima verde.**

Melcisorii i-am realizat intinzand un dreptunghi de aluat roz si un dreptunghi de aluat verde, pe care le-am suprapus, apoi am rulat cat de strans. Acest aluat a stat la congelator 3 zile si a fost scos cu aproximativ 1 ora inainte de a-l taia rondele de 1cm grosime.




Ambele tipuri de biscuitei le-am pus in tava tapetata cu hartie de copt. Inimioarele, deoarece le-am intins in strat foarte subtire, au stat la cuptorul preincalzit la 200 de grade 15 minute. 



Melcisorii, deoarece au fost mai durdulii, au stat la cuptorul preincalzit la 200 de grade 20 de minute.
Inimioarele au iesit mai crocante, iar melcisorii mai moi, iar sectiunea o puteti vedea fotografiata putin mai jos. Pofta buna :-) !









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu