vineri, 23 martie 2018

Idee pentru masa de pranz (supa cu galuste, mancare de mazare, briose cu banane)


Ce iarna frumoasa avem primavara aceasta :-)) ! Se cerea niste "comfort food" cu care sa combatem gerul, asadar am pregatit: supa de pui cu galuste, mancare de mazare si delicioasele briose cu banane inventate zilele trecute.


Pentru supa, am pus la fiert 3 L de apa, in care am adaugat 1 morcov mare (taiat cubulete fine), 1 ardei gras (taiat cubulete), 1 ceapa alba (tocata marunt), 1 lingura de ulei

Separat, intr-o craticioara mica, am pus la fiert, doar cat sa le spumuiesc o data, 6 pulpe de pui. Le-am scos pe un tocator, le-am taiat cuburi si, pe 3 dintre ele le-am pus in supa si restul de 3 le-am folosit la mancarica de mazare.

Cand legumele si carnea au fiert, am facut compozitia pentru galuste din:
- 1 lingura ulei
- 60g de gris
- 3 galbenusuri (unii prefera sa foloseasca ouale intregi, mie imi place cum ies folosind numai galbenusuri)
Am amestecat aceasta compozitie, am turnat un pahar cu apa rece in oala si, dand focul mai mic la supa, am pus o lingurita din compozitie, de test. Daca cumva galusca se dezintegreaza, mai trebuie adaugat un pic de gris. Rand pe rand, se cufunda cate o lingurita de compozitie si se lasa sa fiarba pana ce toate galustele plutesc (cam 15 minute). La final am adaugat 1 legatura de patrunjel tocat si putin piper.

Va recomand sa incercati o varianta de galuste la cuptor, precum si aceste galuste cu busuioc.

Pentru mancarea de mazare, am pus intr-o craticioara 1 morcov mic ras, 1 ceapa alba mica tocata, cele 3 pulpe de pui taiate cubulete, 1 lingura generoasa de tomate in suc propriu, 1 conserva mare de mazare (scursasi apa cat sa acopere totul si am lasat la fiert pana ce legumele au fost complet facute, iar zeama a scazut considerabil. Am adaugat si 1 legatura de marar tocat si un strop de piper. Merge perfect aceasta mancarica cu friganele, dar in lipsa lor noi ne-am multumit cu paine prajita :-).

Reteta de briose se regaseste AICI.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu