miercuri, 16 februarie 2011

Cheesecake cu mure


S-a impamantenit si la noi aceasta denumire glamuroasa, cand am putea sa ii spunem bine-merci, pe limba noastra prajitura cu branza si mure :) . O aveam in plan de ceva vreme dar imi lipsea forma cu margini detasabile fara de care m-am incapatanat sa nu o fac desi cred ca la nevoie, se poate folosi si o forma de tort obisnuita, tapetata cu hartie de copt, pentru  putea scoate usor prajitura.
O varianta un pic mai "nisipoasa" de cheesecake, ca atare poti incerca si cheesecake-ul cu lichior de cafea pentru o alternativa foarte cremoasa.

Ingredientele sunt acestea:

Umplutura:
  1. 3 pachete de branza de vaci (240 gr fiecare)
  2. 3 oua
  3. trei sferturi cana de zahar
  4. o lingurita esenta de vanilie
  5. 3-4 linguri de mure proaspete sau congelate

Blat:
  1. 2 cani si jumatate de firimituri de biscuiti digestivi
  2. un sfert de cana de zahar
  3. 100 gr unt
Pentru blat, e bine sa tii seama de gramajul pe care ti l-am dat deja. Eu am avut insa, doua pachete de biscuiti digestivi destul de mari si am vrut sa ii termin, astfel ca blatul mi-a iesit mai gros. Biscuitii se sfarama fie in robotul de bucatarie, fie ii pui intr-o punga pe care incerci sa o videzi cat mai bine si apoi treci cu sucitorul peste punga pana se piseaza  bine biscuitii.

Untul il topesti la bain-marie si il adaugi peste biscuitii sfaramati si amestecati cu zahar. Se amesteca totul si se pune intr-o forma cu pereti detasabili (diametrul 22-23 cm). Cu ajutorul unui pahar sau a unei linguri mai mari se preseaza foarte bine biscuitii pe fundul formei, pana se aplatizeaza si devine un blat uniform. Il pui la cuptorul preincalzit la 175 de grade pentru 10 min, apoi il scoti si pregatesti umplutura.

Ca sa fie cat mai dietetica, am folosit pentru umplutura doua pachete de branza de vaci Mili Light (ambalaj bleu) si un pachet Mili branza de vaci grasa (ambalaj albastru inchis). Bati intr-un castron incapator branza de vaci, vanilia, zaharul. Ouale batute usor se adauga si ele si se amesteca totul cu mixerul la o viteza medie. Se toarna peste blat, se orneaza cu mure si se pune la cuptorul preincalzit la 175 de grade pentru 40 de minute. In mijloc trebuie sa nu mai tremure branza iar pe margini sa nu apuce sa se ingalbeneasca.Se lasa sa se raceasca si se baga la frigider pentru cateva ore inainte de a o servi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu