miercuri, 16 martie 2011

Conopida la cuptor


Conopida la cuptor, scaldata-n cascaval, este una dintre primele mancaruri pe care am invatat sa le gatesc. In timp, am tot zapacit/schimbat/adaugat/ la reteta, pana am nimerit-o sa-mi implineasca doleantele papilelor gustative si am notat-o ca sa ma tin de ea. Asadar, imi permit sa iti dau acest sfat cand este vorba de mancaruri care nu-s complicate si care sunt mai degraba rezultatul unor ingrediente "de-a valma": urmeaza prima data reteta dar apoi incearca sa-i dai nuanta de gust care-ti place tie. La tine in bucatarie, tu esti un mic magician :).


Vasul pe care l-am folosit are dimensiunile 33x22, pentru 4 (enorme) - 6 (decente) portii.

Ingrediente:
  1. 900 gr conopida
  2. 400 gr smantana 
  3. 220 gr cascaval
  4. 2 oua
  5. o legatura mare de ceapa verde
  6. o lingura de parmezan
  7. piper, sare, 
  8. unt pentru uns vasul
  9. 2 linguri de pesmet
Conopida o speli si o tai in buchetele. Am avut din cea congelata, asa ca pasul asta a fost deja facut. Pui conopida intr-o oala cu apa si o lasi 15 min din momentul in care incepe sa fiarba.

Ceapa o tai marunt, cascavalul cubulete, ouale le amesteci cu smantana. Dai drumul cuptorului, sa fie deja incalzit, la 180 de grade.

Cand conopida e gata, o pui intr-o sita mare si o lasi 2-3 min sa se scurga bine. Ungi vasul (de yena sau ceramica) si il tapetezi cu o lingura de pesmet. Pui un strat de conopida, jumatate de lingura de pesmet presarata peste ea, jumatate din cascaval, jumatate din ceapa, sare, piper, mai putin de jumatate din smantana amestecata cu ouale. Aceeasi pasi ii repeti inca o data, punand la final, peste smantana intinsa frumos si o lingura de parmezan ras. Lasi la cuptor 40-45 min sau pana s-a rumenit sa-ti placa ce vezi :) . Pofta buna, se serveste calda!

2 comentarii: