duminică, 20 noiembrie 2011

Biscuiti cu ciocolata


Mos Nicolae si Mos Craciun stau sa ne bata la usa, asa ca am inceput deja sa pun pe picioare un plan de "cadouri dulci". Sunt tot felul de prajiturele care se pot impacheta si transporta cu usurinta. Biscuitii astia se pot pune intr-o cutie speciala metalica, sau ambala unul cate unul intr-o bucatica de staniol prins cu cate o funda rosie.

Pentru 30 de biscuiti ai nevoie de:
  1. 240 gr unt moale
  2. 160 gr zahar brun
  3. esenta de vanilie
  4. 2 oua
  5. 300 gr faina
  6. 2 lingurite praf de copt (se poate sa fi scapat ceva mai mult in realitate)
  7. 40 gr cacao pudra
  8. 200 gr ciocolata amaruie (70%)
  9. 120 gr nuci nesarate (desi cred ca merg foarte bine si alune de padure)
  10. 6 linguri de lapte
  11. putina sare
 
Preincalzesti cuptorul la 190 grade. Ciocolata si nucile le toci potrivit (nu la cutit, poti folosi un robot de legume). Intr-un castron, bati untul cu zaharul, cu sarea si esenta de vanilie. Pui si ouale si mixezi bine. Adaugi faina pe care inainte ai amestecat-o cu praful de copt si cacaua. In punctul asta mie mi s-a stricat mixerul subit :)) asa ca am facut totul la lingura, oricum va deveni un aluat "greoi".

Dupa ce s-a incorporat si compozitia de faina cu cacao si praf de copt, pui ciocolata si nucile tocate. Pe o tava tapetata cu hartie de copt asezi cate o lingura rasa de compozitie (pastrand intre gramajoare o distanta de 4-5 cm) si tasezi putin fiecare gramajoara, sa fie cat de cat uniforme.

Pui tava in cuptor pentru aprox. 15 min. Trebuie sa prinda o crusta si sa se crape putin la suprafata, dar cand le apesi cu degetul sa para un pic moi inauntru. Le lasi sa se raceasca in tava, apoi pe un gratar si gata. Eu am mancat vreo doi calzi, nu m-am putut abtine, cat era ciocolata moale inauntru :) . Si se pot pastra 4-5 zile intr-o cutie de metal, desi nu cred sa reziste atat in casa :)) . Pofta buna!


Nota: Reteta inspirata din Reader's Digest.

6 comentarii:

  1. Cu asa biscuiti mai mai sa-mi las barba si sa iau lectii de coborat pe horn :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Minunati biscuiti, m-am hotarat - ii fac si eu!!! pentru Mos, evident, nu pentru mine :))

    RăspundețiȘtergere
  3. arata minunat! perfecti pt Mos Craciun :*

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce frumusei sunt si cred ca tare deliciosi!!!Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  5. Foarte buni! Imi plac prea mult si-mi dauneaza.....la silueta! :D

    RăspundețiȘtergere
  6. foarte bine arata biscuitii tai,acum la cafeaua mea ar fi mers perfect!!!!dar mai bine ii las pentru pitici :))!!

    RăspundețiȘtergere