marți, 21 iunie 2016

Tarta cu capsuni


Caldura mare, mon cher, insa cum poftele nu tin cont de astfel de chestiuni pragmatice si lumesti, am facut abstractie de numarul de grade din casa si m-am concentrat pe cele din cuptor :-)). Altminteri, daca sariti peste “dantelaria” aluatului, tarta este cat se poate de simpla si simplu de realizat, gust autentic de…vara :-) !

Am folosit o forma de tarta cu diametrul de 24 de cm (si 2 forme mici-mici) si, fiindca am avut in plan si ornamente din aluat, cantitatile folosite au fost mai generoase. Daca planuiti sa faceti numai baza tartei, fara alte brizbrizuri,  injumatatiti cantitatile.

Aluat:
- 200g de unt rece
- 400g de faina alba
- 7 caise deschidratate
- 2 galbenusuri
- 5 lg de apa rece

Compozitie:
750g de capsuni spalate si taiate cubulete
* pentru adulti, 2 linguri de zahar


In ceea ce priveste aluatul, se amesteca ingredientele si se framanta rapid un aluat care se ia de pe maini si de pe peretii vasului. Se pune aluatul in folie alimentara si se baga la frigider (cu cat mai mult, cu atat mai bine). Se scoate din frigider si se lasa 10 minute la temperatura camerei, iar apoi se intinde intre doua coli de copt. Se transpune aluatul in forme, se inteapa din loc in loc si se da la cuptorul preincalzit la 180 de grade, timp de 10 minute.

Making of


Intre timp, am facut modelul aluatului. Am taiat fasiile cu ajutorul unui cutit pentru branzeturi, florile (si cele doua stelute) le-am facut cu ajutorul unei forme de decupat, iar striurile petalelor si frunzele le-am facut cu ajutorul varfului unui cutit de masa. Am pus bilute mici in mijlocul florilor si gata decorul.


Dupa ce s-au scurs cele 10 minute, am scos aluatul din cuptor, am pus cu grija capsunile taiate, iar peste tarta destinata adultilor am presarat 2 linguri de zahar. Am asezat fasiile de aluat peste tarta, iar restul orgamentelor le-am copt separat, pe hartie de copt si le-am “lipit” ulterior).
Se unge aluatul cu putin galbenus si se baga atat tartele cat si ornamentele la cuptorul preincalzit la 180 de grade, pentru 30 de minute.


Se lasa apoi sa se raceasca complet, se lipesc ornamentele cu crema de branza si se pun tartele la frigider.
De preferat, se lasa la frigider cateva ore, rastimp in care aromele se imprietenesc, iar zeama lasata de capsuni insiropeaza blatul. Interesant mi s-a parut faptul ca, desi am avut capsuni foarte coapte si zemoase, aluatul isi mentine totodata textura specifica aluatului de tarta si nu se inmoaie din cauza sucului lasat de capsuni. Pofta buna :-)!

* Tarta este cu atat mai gustoasa cu cat sunt mai parfumate si dulci capsunile.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu