miercuri, 24 august 2016

Biscuiti cu dovleac

Floarea-soarelui, atat de frumoasa si solara :-) - nu puteam sa ratez momentul de a o fotografia intr-un context potrivit si, cum cel mai mult imi place sa improvizez retete (mai ales de gustari si crantaneli in aceasta perioada), am alcatuit indata un aluat usor, cu aroma tomnatica. 


Am pregatit cu urmatoarele cantitati, jumatate din aluat am congelat pentru o data viitoare, iar din cealalta jumatate mi-au iesit 12 veverite:

- 50g (cantarit crud) piure de dovleac
- 4 curmale deshidratate
- 80g de unt gras, rece
- 200g faina alba
- 1 lingura seminte de dovleac
- 1 lingura miez de nuca
- 1 galbenus
- jumatate de lingurita de scortisoara

Dovleacul l-am curatat de coaja, l-am taiat cuburi si l-am pus la fiert pana a intrat furculita in el, apoi l-am lasat deoparte sa se raceasca putin. Am pus in blender dovleacul scurs de apa in care a fiert, nucile, semintele, curmalele, scortisoara, galbenusul.

Compozitia rezultata am turnat-o intr-un bol unde se afla untul rece. Am pus cam 100g de faina, am zdrobit totul cu o furculita, apoi am pus si restul de faina si am framantat repede, pana s-a incorporat toata cantitatea de faina in aluat. Am imparti aluatul in doua - jumatate la congelator pentru data viitoare si jumatate l-am pus 30 min in frigider,

Am intins apoi, ca de obicei, intre doua coli de copt, o foaie subtirica de aluat, am decupat veveritele si am dat la cuptorul preincalzit la 180 de grade, timp de 20 min. Sunt foaarte buni in prima zi, au o textura minunata, un pic crocanti; a doua zi isi pierd putin din textura crocanta, va recomand sa ii mancati "din prima". Pofta buna! :-)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu