marți, 16 august 2016

Biscuiti "Mori de vant" cu vanilie


Pasii ne-au purtat recent spre Muzeul Satului. Imi amintesc din copilarie ca morile de vant si cele de apa ma fascinau, asa ca, fix inaintea plimbarii noastre, a fost musai sa incropesc niste moristi bune de rontait, care sa ne acompanieze drumul. Am improvizat cu cateva ingrediente pe care le aveam la-ndemana iar rezultatul a fost delicios si pe deasupra fascinant ca si prezentare pentru copilas :-)


Ingrediente pentru 9 mori:
- 80g unt rece
- 120g de faina
- 1 lingurita seminte de mac
- semintele de la jumatate de pastaie de vanilie
- 1 galbenus
- 1 mar potrivit, fara coaja
- 1 lingura sirop de artar
- 4 linguri de lapte condensat neindulcit rece (puteti folosi si lapte de vaca)
- 9 boabe de afine

Am amestecat galbenusul, laptele condensat, semintele de mac si cele de vanilie, apoi am adaugat untul si putina faina si am zdrobit totul cu o furculita. Cand untul s-a marunti, am adaugat si restul de faina si am framantat un aluat omogen, moale ca o plastilina, care nu se mai lipea nici de maini si nici de vas. 
Intr-o craticioara mica am ras marul si l-am tinut putin la foc mic, impreuna cu o lingura de sirop de artar, cat sa se caleasca un pic si sa se mai evapore din suc.

Am intins aluatul intre doua coli de copt si am decupat precum se vede in poze, punand in mijloc un varf de lingurita de mar ras. Am alcatuit moristile si am "sigilat" mijlocul cu cate o bobita de afina.



Am dat la cuptorul preincalzit la 180 de grade, timp de 20 de minute. Textura este usor sfaramicioasa dar aerata, usoara, pufoasa si frageda totodata. Daca nu adaugati lapte sau lapte condensat, va intra o cantitate un pic mai mica de faina si posibil sa nu mai iasa la fel de sfaramiciosi dar nici la fel de fragezi ;-). Pofta buna :-) !




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu