vineri, 30 septembrie 2016

Biscuiti cu ananas si rozmarin


Curiozitatea nu mi-a dat pace si a trebuit sa-mi fac "damblaua" de a incerca sa vad cum se potrivesc ca aroma ananasul si rozmarinul. Ananasul dulceag si copt parfumeaza discret, lasand loc mai mult rozmarinului sa isi afirme identitatea :-). 


Pentru o tava plina ochi cu biscuiti am folosit:
- 80g de ananas (adica o felie grosuta, cantarit dupa ce l-am curatat de coaja si am taiat mijlocul)
- 80g de unt
- 80g de smantana grasa
- cateva "ace" de rozmarin proaspat (eu am pus vreo 7 si s-a simtit indeajuns)
- faina cat incape (am masurat 200g, dar apoi am am pus pana ce am obtinut aluatul precum plastilina)

Ananasul, smantana si rozmarinul le-a pus in blender si am mixat bine. Am rasturnat intr-ul bol, am adaugat untul rece si 200g de faina, apoi am amestecat cu o furculita pentru a zdrobi untul. Dat fiindca ananasul este destul de zemos, compozitia a inghitit mai multa faina decat am aproximat initial, asa ca am continuat sa pun faina, din aproape in aproape, pe masura ce framantam cu varfurile degetelor, pana ce am obtinut un aluat ca o plastilina, care se lua de pe maini si de pe peretii vasului, ramanand totusi un aluat suplu, moale.


Am intins aluatul intre doua foi de copt, am decupat, am pus in tava tapetata cu hartie de copt si am stantat biscuitii, apoi i-am dat la cuptorul preincalzit la 180 de grade, timp de 20 de minute, pana au devenit aurii. In functie de cat de groasa sau subtire intindeti foaia, s-ar putea sa fie necesar sa stea mai mult de 20 de minute la cuptor. Au o textura foarte placuta - crocanta fara sa fie prea sfaramiciosi. Pofta buna! :-)


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu