duminică, 25 septembrie 2016

Tarta cu legume si pui (aluat cu busuioc)



Tartele imi plac in mod deosebit deoarece sunt foarte versatile - de dulce, de sarat, cu legume, cu carne. Se potrivesc sa fie servite atat calde cat si reci, pot sta acompaniate de o salata ori singure - la cina ori la pranz. Si-n plus, se potrivesc cam cu toate ingredientele "de baza" care se regasesc in mod normal in bucatarie :-).



Pentru aluat, am folosit reteta de la Tarta cu capsuni, adaptand putin, astfel:

- 100g de unt rece
- 200g de faina alba- 7 frunze proaspete de busuioc- 1 galbenus- 2 linguri si jumatate de apa rece

Pentru compozitie:
- 150g de smantana grasa
- 3 galbenusuri
- putin praz taiat rondele, 1 morcov taiat ronsele subtiri, cateva feliute subtiri de dovlecel trase in tigaie, cu putin unt
- 2-3 linguri de cascaval ras
- 1 pulpa superioara de pui (facuta in prealabil la cuptor)


Pentru aluat, am pus in blender apa, busuiocul, galbenusul si am mixat bine, apoi am adaugat peste restul ingredientelor si am framantat un aluat omogen, care se ia de pe maini si de pe peretii bolului. Aluat astfel format, se pune in folie alimentara si se poate lasa mai mult timp la frigider, daca nu aveti timp sa faceti pe loc tarta. Acest aluat se poate si congela si decongela la frigider, peste noapte, cand aveti nevoie de el - practic, tinutul la rece il fragezeste ;-).

Am intins aluatul intre doua coli de copt, l-am rulat pe sucitor si derulat in forma de 24 cm, am intepat din loc in loc cu furculita si am dat la cuptorul preincalzit la 180 de grade, 10 minute, rastimp in care m-am ocupat de compozitie.

Legumele le-am tras putin in tigaia cu unt, cat sa se inmoaie, apoi le-am amestecat cu smantana, galbenusurile, cascavalul ras si pulpa de pui taiata fasii subtiri. Am dat la cuptorul preincalzit la 180 de grade timp de 30 de minute. Pofta buna :-) !



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu