miercuri, 7 septembrie 2016

Turtite cu banana si cocos


In timp ce pregateam micul dejun, mi-a cazut privirea pe niste banane cam stinghere, din bolul cu fructe. De aici si pana la a le face felul, a fost un drum teribil de scurt; turtitele se pregatesc foarte repede si nu ai nevoie decat de un bol si o furculita pentru prepararea lor. Pufoase si satioase!


Pentru 10 turtite (pot iesi mai multe, daca le faceti mai micute, dar am avut un ajutor de bucatar cam nerabdator, asa ca am bagat viteza si mi-au iesit guguloaie mai mari nitel) am folosit:

- 100g de banana coapta bine (adica 2 banane mici)
- 110g de faina alba
- 50g de unt topit
- 1 galbenus
- 1 lingurita praf de copt
- scortisoara (dupa gust)
- fulgi de cocos
- un strop de ulei

Untul l-am topit la microunde si l-am lasat un pic sa se raceasca, rastimp in care, intr-un bol, am zdrobit banana cu furculita, am amestecat galbenusul, apoi am turnat usor untul topit, continuand sa amestec cu furculita, pana am obtinut o compozitie omogena. Am adaugat scortisoara, faina, praful de copt si am amestecat bine-bine. Aluatul rezultat este unul cleios, lipicios, care m-a facut sa ma intreb daca o sa-mi iasa ceva bun in final :-)) .

Intr-un bol mic am pus o lingura de ulei cu care mi-am dat in palme. Cu mainile uleioase, am rupt cate o bucatica din aluatul cleios, am dat forma de chifteluta in podul palmei si am asezat in tava tapetata cu hartie de copt. Am procedat la fel, dandu-mi din cand in cand cu putin ulei pe palme, pana am terminat compozitia. Guguloaiele-chiftelute le-am turtit un pic, am presarat fulgi de cocos si am dat la cuptorul preincalzit la 180 de grade, timp de 20-25 de minute. Dupa primele 15 minute va sugerez sa fugiti din bucatarie fiindca miros extraordinar  aceste turtite :-). Se mananca caldute sau dupa ce s-au racit. Pofta buna! :-)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu