sâmbătă, 8 octombrie 2016

Chec cu banane si prune

 
 Ca de obicei, atunci cand planific o reteta un pic mai laborioasa, pe cat posibil, imi testez ideile "pe bucatele". Astfel, a aparut si acest chec, ce va sta la baza prepararii unui tort (desigur, pentru tort ii voi aduce si cateva modificari, caci de aceea testez doar :-) ).

Pentru o forma cu diametrul de 18cm am folosit:
- 2 banane mici (insumand 200g) zdrobite cu furculita
- 50-60ml de ulei
- 70-80ml de lapte
- 100g de faina, amestecata cu putin praf de copt
- 2 galbenusuri
- 2 linguri de carob
- 1 lingurita seminte de mac
- jumatate de lingurita de scortisoara
- 4-5 prune taiate cubulete

**uleiul si laptele le-am masurat pe cantar, nu cu paharul gradat

  

Intr-un bol am zdrobit bananele si am amestecat apoi toate ingredientele, ultimele adaugat si inglobate fiind cubuletele de prune. Ca sa iasa un blat mai aerat si pufos, va recomand sa folositi si albusurile, sa le bateti bine spuma si sa le inglobati inainte de a pune prunele, incet, cu o spatula.
Am tapetat forma cu pereti detasabili cu hartie de copt pe fund, am turnat si nivelat usor aluatul si am dat la cuptorul preincalzit la 180grade, 35-40min pana trece testul scobitorii. Se lasa sa se odihneasca un pic in forma, apoi se scoate si se raceste complet pe un gratar. Textura este una usor umeda, lipicioasa (putin asemanatoare cu a unei budinci) - specifica checurilor cu banane, iar gustul dulce-acrisor. Pofta buna! :-)











Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu