vineri, 28 octombrie 2016

Chec cu gutui


Caut sa ma impac cu reminiscentele copilariei in ceea ce priveste mofturile vis-a-vis de tot felul de alimente (realizez acum ce copil-catastrofa am fost pentru parintii si bunicii mei fiindca as fi mancat maxim 3 preparate si numai pe acelea, fara sa ma abat de la ele si fara vreo alta curiozitate gastronomica). Un prim pas l-am facut - am mancat prima data chec cu gutuie si mi-a si placut ! Noroc ca n-am dat gena "mofturoseniei" mai departe :-)) !


Pentru o forma de chec am folosit:

- 100g faina cu putin praf de copt
- 5 galbenusuri
- 1 gutuie mica rasa si scursa bine de zeama (zeama am pastrat-o separat)
- jumatate de banana, foarte coapta, zdrobita cu furculita
- 30 ml de ulei

- 30 ml de lapte
- 30g nuci macinate
- 140g iaurt gras
- 1 lingurita rasa de scortisoara
- 1 lingurita rasa de ghimbir


Am curatat si ras gutuia, iar zeama lasata dupa ce am stors-o bine am pastrat-o intr-o cescuta acoperita cu folie alimentara, la frigider, pentru o alta reteta despre care voi scrie curand :-).

Am pus intr-un bol toate ingredientele, amestecand treptat, ultimul ingredient pus fiind faina cu putin praf de copt. Am pus hartie de copt in tava de chec si am dat la cuptorul preincalzit la 180 de grade pana ce checul a trecut testul scobitorii (aprox 40 min). Textura checului este usor umeda, in special datorita bananei, iar gustul este dulceag-acrisor (atentie! nu are niciun indulcitor cu exceptia bananei; daca doriti un chec dulce, adaugati voi indulcitor "pe proprie raspundere" :-) ). Este foarte bun atat ca si gustare cat si la micul dejun, cu o cana de lapte caldut alaturi.

**nu folosesc albusuri, daca folositi albus, puneti numai 3 oua si bateti albusurile spuma separat - checul va va iesi mult mai pufos decat al meu :-)

Pofta buna! :-)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu