sâmbătă, 29 octombrie 2016

Terci de legume si fulgi de mei


Despre  mei, numai de bine :-) - sursa de fier, fibre si vitamina B, e bine sa faca parte dintr-o dieta echilibrata, asa ca, daca l-am incercat in Budinca de mei cu mere si gutui (varianta "de dulce"), de ce sa nu il folosesc si in combinatie cu legume? Gustul si aroma finala se aseamana cu cel a unui pilaf delicios.


Ce am folosit este pur orientativ, puteti pune ce legume si condimente va plac mai mult, ideea este simpla: aceste se trag la tigaie cu putin unt si apa (inabusim, nu calim! mai ales pentru mancarurile copiilor) sau se fierb: morcovi taiati rondele, praz, fenicul, dovlecel, ardei cubulete.

Daca alegeti varianta inabusitului este bine sa aveti deoparte 2 cesti de stoc de legume (zeama in care au fiert legume). Eu am ales de aceasta data sa fierb legumele si sa retin deoparte apa in care au fiert.

Bun. Avem legumele fierte si strecurate. Apa in care au fiert o dam intr-un clocot si punem 1 ceasca de fulgi de mei in ea (raportul trebuie sa fie de 1:2, o ceasca de fulgi de mei la 2 cesti de apa - masurand, desigur, cu aceeasi ceasca). Se amesteca din cand in cand, ca-n mamaliga, timp de 10 minute, pana ce fulgii se inmoaie si se umfla si absorb aproape toata apa. La final, adaugam legumele si patrunjel tocat, plus un varf de condimente (ghimbir sau piper sau turmenic, cum va place). Mai amestecam odata si lasam deoparte de pe foc, inca vreo 5 minute, cat sa se imbine toate aromele, apoi servim. Pofta buna :-)!





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu