duminică, 20 noiembrie 2016

Briose cu quinoa


De ceva vreme tot dadeam tarcoale unei pungute cu quinoa din dulap, cautand sa o folosesc intr-o forma in care sa fi mers la sigur la sufletul (adica burtica) copilei. In varianta simplista de salata cu diverse, m-ar fi spurcat fara doar si poate :-)) asa ca...bingo - briose sa fie! Si deosebit de apreciate au fost :-)


Pentru 7 briose am folosit:
- jumatate de cescuta de quinoa (*adica 70g de bobite de quinoa uscata)
- 1 cescuta de apa (aceeasi cescuta cu care am masurat si quinoa)
- jumatate de dovlecel ras si stors de zeama
- 2 linguri cu varf de smantana grasa
- 5 galbenusuri (daca folositi albusul, puneti numai 3 oua)
- mult marar tocat (puneti cat va place adica)
- 1 lingura de ulei de masline
- 1 lingura cu varf de cascaval ras
- 1 lingurita de usturoi granulat (puteti folosi si usturoi crud, zdrobit)


Quinoa am pus-o la hidratat, intr-un bol cu apa rece, aproape 4 ore. Apoi am pus-o intr-o strecuratoare fina si am clatit-o sub jet de apa rece, cateva minute, trecand cu mana printre bobite. Este important sa fie foarte bine clatita quinoa, altminteri are un gust amar. Dupa ce am clatit-o bine-bine, am pus intr-o tigaie mica o ceasca de apa, bobitele de quinoa si am dat drumul la foc mare, ca sa inceapa repejor apa sa fiarba. Indata ce apa a ajuns in punctul de fierbere, am dat focul foarte mic, am acoperit tigaia cu capac si am lasat sa fiarba pana ce intreaga apa s-a evaporat, adica 10-maxim 15 minute (la 15 minute e deja cam mult, atentie ori sa mai adaugati 2 linguri de apa, ori sa paziti tigaia si sa luati de pe foc cand s-a evapoat intreaga cantitate de apa). Am dat deoparte de pe foc, sa se racoreasca un pic, rastimp in care am amestecat intr-un bol toate celelalte ingrediente. 

Am pus si quinoa, am amestecat toata compozitia si am impartit in mod egal (cam 2 linguri pline cu compozitie) in 7 forme de briose. Am dat la cuptorul preincalzit la 180 de grade, timp de 45-50 minute, pana ce s-au rumenit putin deasupra. Textura lor este umeda, se aseamana nitel la gust cu Briosele cu legume, noi le-am mancat pe post de gustare si la cina. Pofta mare :-) !


** atunci cand este fiarta, quinoa face un fel de mici germeni (niste moate albe) - acest lucru e normal :-)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu