sâmbătă, 26 noiembrie 2016

Rulada de pui cu ricotta si spanac


Puiul (precum si curcanul) se poate gati in nenumarate feluri; cu toate acestea, pieptul ridica niste dificultati in preparare, deoarece este mai degraba fad si nu neaparat estetic. Asa ca, din punctul meu de vedere, una dintre cele mai atractive modalitati de gatire este rulada. Pare complicata numai in teorie, in fapt nu dureaza deloc mult si nici nu necesita cine stie ce talente nebanuite, asa ca sper sa va faceti curaj de Sarbatori sa incercati :-) 


Pentru 4 portii am folosit:

- 700g piept de pui
- 200g ricotta Granarolo (parteneri ai atelierului Mami gateste? Mami gateste! Editia II)

- 250g de spanac congelat
- jumate lingurita de nucsoara
- 1 lingurita de usturoi granulat
- 2 linguri de pesmet
- 1 lingura de cascaval ras
- 2 galbenusuri
- putin ulei de masline si inca putin cascaval ras

Pentru compozitie, am pus spanacul intr-o tigaie si l-am lasat cat sa se decongeleze complet, la foc mic. Apoi l-am scurs foarte bine intr-o sita si l-am mutat intr-un bol. In bol am adaugat pesmetul, cascavalul, galbenusurile, nucsoara si usturoiul granulat, apoi am inglobat ricotta Granarolo. Si am lasat deoparte pentru a ma ocupa de pieptul de pui.

Pieptul de pui l-am taiat fiecare bucata in jumatate (am obtinut astfel 4 jumatati de piept). Fiecare bucata am pus-o pe un tocator, deasupra am pus folie alimentara si am batut cu ciocanul de carne, pana ce s-a subtiat pieptul, cam de 5mm grosime. Pe fiecare bucata de piept astfel "tratata", am asezat 2-3 linguri din compozitia cu spanac si ricotta, apoi am rulat cat de bine am putut (nu va faceti griji daca nu arata in acest moment perfect rulada sau are mici crapaturi prin care iese un pic din compozitie). Ruladele le-am asezat intr-o tava non-aderenta, le-am stropit cu putin ulei de masline si le-am bagat la cuptorul preincalzit la 190 de grade. Dupa 35-40 de minute, am scos din cuptor, am ras putin cascaval peste fiecare rulada si am mai lasat 5-10 minute la cuptor. Se feliaza cel mai bine odata ce s-au racit si se pot reicalzi la microunde. Am servit cu sos si cartofi la cuptor. Pofta buna :-) !



*Pentru sos am pus intr-o craticioara smantana de gatit, putin usturoi granulat si mozzarella Casa Azzurra (deasemenea, parteneri ai atelierului de gatit :-) ) si am lasat la foc mediu, sa fiarba, amestecand din cand in cand, 15 minute (grija sa nu se lipeasca de craticioara)









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu