vineri, 18 noiembrie 2016

Somon cu piure de conopida


Un fel principal delicat, gustos si satios fara sa lase impresia ca te-ai putea da de-a rostogolul daca te ridici de pe scaun. Ne plac mancarurile care lasa loc si de dans si voie buna, iar acest preparat se incadreaza descrierii :-)
In primul rand, nu faceti ca mine :-) ! Din mare-mare graba, am bagat tot fileul de somon la cuptor si l-am portionat apoi - aceasta varianta intra la categoria "asa nu" deoarece veti obtine portii cu margini franjurate, deloc estetice. Asadar, portionati fileul inainte de a-l pune la cuptor!

Am pus fileul de somon (spalat si sters foarte bine pe servete de hartie) in tava, 35 de minute, la cuptorul preincalzit la 180 de grade. Timpul de coacere variaza in functie de marimea si grosimea fileului - aveti grija insa sa nu il gatiti prea mult, ca sa nu fie uscat in interior. Cu 10 minute inainte de a-l scoate din cuptor, l-am uns cu putin unt topit (puteti adauga si alte condimente, dupa preferinta, insa as opta pentru cat mai putine mirodenii, ca sa fie ulterior pusa in valoare aroma piureului de conopida).


Pentru piure, am fiert conopida congelata (puteti folosi si proaspata), am scurs-o bine de apa, apoi am pus smantana grasa si unt (orientativ, la 500g de conopida am pus 2 linguri cu varf de smantana grasa si 20g de unt), apoi am bagat mixerul vertical direct in craticioara si am pasat foarte fin piureul. Atunci cand am pus in farfurie, somonul l-am stropit cu un sos dulce-acrisor format din sirop de artar si zeama de lamaie (sau de portocala) - acest pas il sariti la portiile destinate copiilor!

Decorul este realizat cu microplante de ridiche rosie, ridiche verde si flori comestibile de la Microgreens. Pofta buna :-) !


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu