miercuri, 7 decembrie 2016

Tarta cu praz


O tarta simpla si delicioasa, fiindca prazul este unul dintre alimentele pe care le-am indragit inca de cand eram la randul meu, copil :-)



Pentru blat (in tava mica, cu diametrul de 20cm - deci 4 portii; si pentru decoratiuni) am folosit:
- 100g unt rece
- 3 linguri de apa rece
- 200g faina

Pentru umplutura am folosit:
- 200g de branza de vaci cu 6% grasime
- 50g  de praz taiat rondele plus patrunjel tocat, dupa gust
- 2 galbenusuri
- 1 lingura de iaurt gras /smantana
- cateva cherry, optional, pentru decor

Pentru blat am amestecat repede ingredientele, la inceput cu o furculita pentru a zdrobi untul si a obtine firimiturile specifice aluatului de tarta, apoi cu varfurile degetelor. Am framantat exact cat a trebuit pentru a obtine un aluat care se dezlipeste de pe maini si de pe peretii bolului, nici 1 minut mai mult, pentru a nu se topi untul. Am intins aluatul intre doua coli de copt (daca nu framantati suficient de repede si aluatul incepe sa se lipeasca, ori ii mai puneti un pic de faina, ori il lasati 1 ora la frigider - e ideal sa stea la rece pentru a se fragezi, dar daca nu aveti timp si sariti acest pas, nu se intampla nicio catastrofa). Am rulat aluatul in tava non-aderenta, l-am intepat din loc in loc si l-am dat 10 minute, la cuptorul preincalzit la 180 de grade.

Rastimp in care am amestecat toate ingredientele pentru umplutura si am decupat din restul de aluat decoratiunile.

Dupa cele 10 minute, am scos tarta, am turnat umplutura, am aranjat decoratiunile si am pus rosiile cherry (am avut congelate bob cu bob si le-am pus ca atare, direct din congelator). Decoratiunile este bine sa le asezati usor orientate spre interiorul formei, ca sa nu "curga" pe langa tava in prima etapa a coacerii, atunci cand aluatul se inmoaie. Am uns decoratiunile din aluat cu 1 galbenus amestecat cu un strop de lapte si am dat la cuptor mai departe, tot la 180 de grade, aproximativ 45 de minute sau pana ce se rumeneste frumos. E gustoasa si calda, dar si rece. Pofta buna :-) !





4 comentarii:

  1. Buna! Cam ce dimensiune sa fie tava?
    Mulțumesc frumos! ��

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna Cristina, am trecut si in reteta faptul ca, tava pe care am folosit-o pentru aceste cantitati are 20cm diametrul. Sarbatori Fericite :-)!

      Ștergere
    2. Scuzeeee... Chiar nu am fost atenta..
      Mulțumesc frumos! Sărbători fericite!

      Ștergere
    3. Nu-i nicio problema :-), sper sa va placa daca o vei incerca! Cu drag!

      Ștergere