vineri, 28 iulie 2017

Trandafirasi cu prune, nuci si seminte


M-am trezit cu un numar considerabil de prune - versus capacitatea noastra de a le consuma ca atare - asa ca am incercat sa gasesc o modalitate de a le face felul deodata, cat sa scap rapid de stresul ca se vor strica sub ochii mei. Exceptie facand mirosul de tuiculita care a persistat jumate de zi in toata casa, rezultatul este unul gustos, tare apreciat de micul degustator care a inceput sa ciuguleasca inca din etapa fotografiatului :-)


Aluatul este cel folosit la Poalele-n brau moldovenesti, cu dovleac si branza, exceptie facand faptul ca am folosit prune in loc de dovleav (si am injumatatit toate cantitatile). Astfel, am folosit:
- 190g de faina alba
- jumatate de plic drojdie uscata dizolvata in 70ml lapte caldut
- 70g de prune crude
- 25ml de ulei

Pentru umplutura:
- 300g de prune taiate cuburi
- 40g miez de nuca
- 10g seminte de dovleac crude, nesarate
- un varf de cutit de nucsoara
- un varf de cutit scortisoara

- un galbenus pentru uns


In ce priveste aluatul, am pus intr-un bol faina, iar prunele taiate pe jumatate, impreuna cu putin lapte din cei 70ml, le-am blenduit grosier. Restul de lapte l-am incalzit putin si am dizolvat in el drojdia. Am adaugat in bolul cu faina toate ingredientele pentru aluat si am framantat. Asa cum am masurat, pentru mine a fost la fix, insa daca aluatul este cumva prea lipicios, se mai adauga un strop de faina, iar daca este prea uscat, un strop de ulei. Se acopera bolul cu folie alimentara, apoi cu un servet de bucatarie si se pune la loc caldut, 1-2 ore.


Intre timp, pentru umplutura, se taie prunele cubulete si se pun intr-o tigaie, la foc mediu, amestecand din cand in cand, pana ce isi lasa zeama si incep sa se lege ca un magiun. Se lasa sa se racoreasca putin si se amesteca cu nucsoara, scortisoara, miezul de nuca si semintele (macinate la blender in prealabil ori rasnite).

Din aluat (care intre timp si-a dublat volumul) se rup bucatele egale de coca, se intind pe blatul tapetat cu faina, in forma de cerc si se decupeaza, cum am descris si in pozele de AICI. Se pun 1-2 lingurite de umplutura cu prune in mijloc, se impacheteaza fiecare "trandafiras", se ung cu galbenus si se pun in tava, in ce forma va place, pe hartie de copt. Se dau la cuptorul preincalzit la 180 de grade 35-40 de minute. Pofta buna :-) !





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu