duminică, 23 iulie 2017

Pizza vegetariana cu blat pufos de sfecla


Ati mai vazut rosioare cherry cat bobul de piper? Puteti studia in amanunt pozele, de preferat cu o lupa alaturi :-)). Pentru mine cel putin, au fost cele mai mititele rosii cherry pe care le-am vazut vreodata, undeva la limita dintre rosii si caviar, din punct de vedere al dimensiunii si ...recoltei. Asadar, intreaga recolta de... 5 rosioare ...crescute cu dragoste de bunic pentru a sa nepoata, am pus-o in valoare in aceasta pizza, care mai are un mic element special: aluatul cu sfecla. Pufos fara sa ai impresia ca mananci paine goala si bogat in arome imbietoare!

Ingrediente:
* Pentru aluat:
- 80g de sfecla fiarta impreuna cu 1 catel de usturoi
- 50ml zeama in care a fiert sfecla
- 1 lingura rasa de ulei
- 150g de faina alba
- aproape jumatate de pliculet de praf de copt

*Pentru umplutura:
- 125g de mozzarella 
- 1 ciuperca champignon mare
- 1 lingura de ulei
- cateva rosii cherry
- busuioc proaspat

*Pentru sos:
- 3-4 linguri sos de tomate
- 1 catel de usturoi
- 1 varf de cutit de rozmarin
- 1 varf de cutit de oregano


Pentru aluat, am fiert sfecla taiata cubulete, impreuna cu usturoiul, pana ce sfecla s-a inmuiat (sa se poata infige furculita in ea). Am scurs zeama, deoparte, intr-o cescuta. Intr-un blender am pus sfecla, usturoiul, uleiul, 50ml din zeama si am blenduit bine-bine. Am turnat intr-un bol, am adaugat faina si praful de copt si am framantat un aluat omogen, elastic, pufos si nelipicios (la nevoie, mai pudrati cu faina, dar nu trebuie exagerat!). Am intins "guguloiul" de aluat direct pe foaia de copt, avand sucitorul pudrat cu faina. Stratul de aluat nu trebuie sa depaseasca 5mm grosime deoarece creste la cuptor si se pufoseste :-).


Ciuperca am curatat-o si taiat-o marunt, apoi am inabusit-o, cu apa si lingura de ulei intr-o tigaie mica. Am scos deoparte bucatelele de ciuperci astfel preparate, iar in zeama ramasa in tigaie am adaugat ingredientele pentru sos: sosul de tomate, usturoiul tocat, rozmarinul, oregano si am lasat la foc mic, cateva minute, pana s-a ingrosat suficient.


Peste aluat am intins sosul, ciupercile, mozzarella scursa si uscata cu servete de hartie si taiata rondele, cele cateva rosii cherry taiate pe jumatate. 


Am preincalzit cuptorul la 220 de grade, apoi am scazut la 200 de grade si am bagat pizza pentru 18-20 min. Am presarat frunze proaspete de busuioc si am atacat farfuria :-)). Pofta buna! 














2 comentarii:

  1. O singură pizza a iese din aceste cantități?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, o singura pizza, cea din poze. Este o pizza de dimensiune medie, pentru doua persoane. Se pot dubls cantitatile pentru o pizza mai generoasa :-)

      Ștergere