marți, 1 august 2017

Rosii umplute cu legume, quinoa, orez


Nu m-am asteptat sa fie asa un "hit" aceste rosii umplute, ci mai degraba o chichita din imaginatia mea de a valorifica un surplus de rosioare de gradina, parfumate si nestropite. Insa rezultatul a fost peste asteptari :-)!


Am folosit*:
- 125g de mix quinoa si orez (la punguta)
- 8 rosii de gradina, parfumate
- 125g mozzarella (1 punguta)
- 1 morcov mic
- jumatate de ceapa mare
- un sfert de dovlecel mare
- busuioc
- 1 lingura de ulei 


Morcovul, dovlecelul si ceapa - toate taiate cat mai marunt, le-am pus cu 1 lingura de ulei si apa cat sa le acopere, intr-o tigaita, pe foc potrivit, amestecand din cand in cand pana ce morcovul s-a patruns si apa s-a evaporat aproape in totalitate (se mai poate adauga apa la nevoie, desigur).

Mixul de orez si quinoa l-am preparat conform indicatiilor de pe pachet - am pus 1 litru de apa la fiert, iar cand a inceput sa clocoteasca, am pus punguta, 15 minute (pe ambalaj e trecut intervalul 12-15 dar mi s-a parut mai potrivit sa las mai mult la fiert). Am trecut punguta sub jet de apa rece, am scurs putin si am golit continutul peste legumele din tigaie. Am mai amestecat 2 minute si am stins focul. Rosiile intre timp le-am scobit de miez si am umplut fiecare rosie cu amestecul din tigaie. Am pus pe post de "capac" cate o feliuta de mozzarella si am presarat busuioc.
Rosiile le-am asezat intr-un vas ceramic si am dat la cuptorul preincalzit la 200 de grade timp de 20 de minute (sau pana ce mozzarella incepe sa se rumeneasca putin). Pofta buna :-) !

** cantitatile sunt oarecum orientative, in functie de ce legume vreti sa folositi, dimensiunea rosiilor, etc




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu