marți, 26 septembrie 2017

Batoane cu cereale si cartof dulce/dovleac placintar



Batoane gustoase si nutritive, care nu fac aproape deloc firimituri (deci bune de luat si-n deplasari), nu contin lactate si nici oua (deci nu sunt perisabile precum alte preparate), sunt pe cat de crocante doriti sa le faceti (cu cat mai subtire aluatul pus in tava, cu atat mai crocante) si cu interiorul usor gumos. Puteti alterna semintele, puteti adauga condimente (nucsoara, scortisoara), puteti inlocui cartoful dulce cu dovleac placintar. Asadar, cu doar cateva ingrediente si foarte putina munca investita in prepararea propriu-zisa, aveti mereu o "noua" gustare :-).


Ce am folosit:
- 250g cartof dulce (sau dovleac placintar) fiert si blenduit
- 1 lingura generoasa de ulei de masline
- 130g fulgi de ovaz macinati
- 30g seminte de dovleac nesarate si neprajite, macinate grosier

Toate aceste ingrediente se amesteca bine, pana ce rezulta un aluat dens si lipicios. L-am intins si presat cu lingura pe fundul unei tavi non aderente, in strat subtire si uniform, apoi am crestat feliile, acolo unde urma sa tai fiecare "baton". Am pus la cuptorul preincalzit la 200 de grade, 35-40 minute (in functie si de grosimea aluatului si cat de crocante va doriti batoanele). Imediat ce am scos din cuptor am taiat din nou feliile pe "urmele" deja existente si am lasat sa se raceasca pe un gratar. Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu