marți, 12 septembrie 2017

Chifle cu afine si nuci



Cuvintele de lauda pe care le-as putea avea la adresa acestor chifle ori ar trece drept insuficiente, ori ar putea parea o exagerare. Asa ca cel mai bine este sa va convingeti singuri ce casa buna fac afinele cu nucile si cat de gustoasa este o chifla calduta, aromata, la micul-dejun, in locul unei felii anoste de paine prajita.

Pentru 7-8 chifle (in functie de dimensiunea pe care le-o dati) am folosit:
- 150g de afine proaspete
- 2 maini de miez de nuca
- jumatate cub de drojdie dizolvat in 100ml apa calduta
- 20-25ml de ulei de floarea-soarelui
- 300g de faina alba


Afinele le-am blenduit grosier impreuna cu miezul de nuca si putina apa din cei 100ml din reteta. Restul de apa am incalzit-o putin si in ea am dizolvat drojdia.
Am pus intr-un bol compozitia de afine cu nuci, uleiul, faina, iar deasupra drojdia dizolvata in apa. Am framantat un aluat care s-a luat de pe maini si de pe peretii bolului, apoi am acoperit bolul cu folie alimentara si cu un stergar si l-am asezat la loc caldut, 1-2 ore (nu am stat cu ochii pe ceas, am lasat sa dospeasca in tihna).

Pe blatul tapetat cu faina, si cu mainile trecute putin prin faina, se rup bucati egale de aluat, carora li se da forma de chifla. Se pun chiflele astfel formate in tava cu hartie de copt, apoi optional se mai pudreaza cu foarte putina faina si se cresteaza fiecare chifla dupa modelul si inspiratia fiecaruia :-) . Ideal este pentru aceasta operatiune sa folositi o lama normala (de ras), si nu un cutit; decat daca aveti un cutit foarte bine ascutit!

Se dau la cuptorul preincalzit la 180 de grade, 45 de minute.


Se lasa sa se raceasca in tava, apoi se acopera cu un stergar curat, iar a doua zi, la micul-dejun se mai incalzesc 5 minute in cuptor. Se potrivesc de minune cu unt si magiun sau unt si crema de branza. Pofta buna :-) !

** Aluatul dospit este unul destul de lipicios; totusi, a nu se exagera cu faina atunci cand se modeleaza chiflele.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu