marți, 5 decembrie 2017

Pancakes cu cartof dulce si afine


Aceste pancakes pot inlocui felia de paine prajita de la micul-dejun, fiind o alternativa cel putin interesanta ca si asociere de ingrediente. Interiorul este moale si usor umed (deoarece contin si fulgi de ovaz), iar exteriorul este pe cat de crocant il doriti - in functie de timpul petrecut la cuptor. Se pot pregati seara, iar dimineata este suficient sa fie putin incalzite. 


Pentru 6 pancakes am folosit:
- 200g de cartof dulce fiert
- 65g de faina alba
- 3 galbenusuri (sau 2 oua intregi)
- 10g de unt
- 60ml de lapte
- 60g de afine
- 1 lingura fulgi de ovaz macinati grosier
- 1 varf mic de cutit de nucsoara si unul de scortisoara
- zeama de la jumatate de lamaie
- 2 lingurite rase de praf de copt

Cartoful dulce fiert si racit l-am zdrobit cu furculita pana am obtinut o textura ca de piure. Am amestecat impreuna cu toate celelalte ingrediente. Am incins bine tigaia pentru clatite, apoi am dat focul mic si am pus cate un polonic de compozitie. Dat fiind faptul ca este o compozitie densa (asemanatoate cu o turtitelor), trebuie usor intinsa si nivelata in tigaie cu dosul polonicului. Am lasat pe o parte si pe alta cat sa prinda culoare (marginile pancakes-urilor vor parea nefacute in acest moment). Apoi am mutat intr-o tava non-aderenta si am bagat la cuptorul preincalzit la 200 de grade, 20 de minute.


Sunt tare bune unse cu mascarpone (ricotta sau chiar branza de vaci) si servite cu afine proaspete si, pentru cei mai marisori, stropite cu nitel sirop de artar; potrivite la dejun sau ca gustare. Pofta buna :-) !

* Ca si alternativa, cartoful dulce se poate inlocui cu dovleac placintar.
* Alte retete de pancakes puteti gasi AICI.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu