duminică, 6 noiembrie 2016

"Terina" de pui cu dovlecel


Nu-i chiar o terina, nici chiar un drob, dar e undeva la granita dintre acestea; se poate servi atat ca aperitiv rece cat si ca fel principal, asa cum a infulecat copila - pe un strat de piure.
Puteti face cu mare usurinta cate portii individuale aveti nevoie, folosind vase micute ceramice.


Pentru 1 portie am folosit:
- pulpe intregi (superioare si inferioare) de coquelet facut la cuptor
- 2 fire de ceapa verde
- 1 galbenus (puteti folosi oul intreg)
- 1 legatura mica de patrunjel
- 1 legatura mica de marar
- un sfert de dovlecel

Pulpele le-am dezosat si curatat de piele, apoi le-am tocat marunt la cutit. Am tocat mararul, patrunjelul, ceapa verde, apoi am amestecat intr-un bol toate ingredientele mai putin dovlecelul.

Dovlecelul l-am taiat felii (rondele) foarte subtiri si l-am pus deoparte.
Am uns un vas ramekin cu capacitate de 250ml cu unt si am tapetat cu faina (puteti folosi pesmet ca alternativa), iar pe fundul sau am pus un cerc din hartie de copt (de siguranta, sa nu risc deloc sa se lipeasca compozitia si sa nu o pot rasturna din vas).


Am asezat un strat de rondele de dovlecel, un strat din compozitia cu coquelet, un strat de dovlecei si inca un strat de compozitie. Apoi am dat la cuptorul preincalzit la 180 de grade, 30 de minute. Am lasat sa se raceasca un pic in forma, am trecut pe margine cu varful unui cutit, si am rasturnat pe farfurie. Miroase aproape ca un drob, a sarbatoare :-). Pofta buna!

*Se poate folosi si alt tip de carne, la fel cum ar merge perfect si o ciupercuta tocata, pusa in compozitie.
**Pentru un aspect festiv, se poate decora cu germeni de lucerna.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu