miercuri, 9 august 2017

Grisine cu arome mediteraneene


Dupa Sticks-urile cu sfecla si Grisinele cu praz, ambele extrem de gustoase insa crocante, am cautat sa-mi iasa o textura mai moale, cu o usoara crusta si miez pufos. Apoi m-au inspirat rosiile de sezon si parfumul rozmarinului. Aceste grisine dispar "precum painea calda" atat goale cat si cu cascaval, mozzarella ori vreun prosciutto (pentru adulti).

Pentru o tava de grisine luungi am folosit:

- 30g seminte de dovleac crude si nesarate, macinate
- 70g rosii (numai pulpa, taiata cubulete mici-mici)
- 50ml ulei de masline
- 300g faina alba
- aproape jumatate de plic de praf de copt
- aproape jumatate de plic de drojdie uscata dizolvata in 140 ml apa calduta
- jumatate lingurita usturoi granulat
- jumatate lingurita rasa de rozmarin pudra

Practic, am amestecat toate ingredientele pana la obtinerea unui aluat care se lua de pe marginea vasului si de pe maini; la nevoie se mai adauga faina, in functie si de cat de zemoase au fost rosiile. Nu se exagereaza cu framantatul fiindca aluatul are tendinta sa redevina lipicios si sa ceara continuu faina. Se acopera vasul cu folie si apoi cu un stergar si se pune la loc caldut, la dospit 1-2 ore.
Mai jos este aluatul dupa ce si-a dublat volumul.


Am pudrat blatul de lucru cu faina si am luat rand pe rand, cate o lingura de aluat pe care l-am tavalit putin prin faina de pe blat, apoi am alcatuit "snurul" propriu zis al fiecarei grisine. Din cand in cand se "prafuiesc" si mainile cu faina daca vi se pare aluatul lipicios.


Se pun grisinele la distanta de 2 cm una de alta in tava tapetata cu hartie de copt si se dau la cuptorul preincalzit la 200 grade, apoi scazut la 180 grade timp de 30 minute.


* Cantitatea de rozmarin si usturoi se ajusteaza in functie de gusturi.
** Se poate pune si usturoi proaspat, dat pe razatoarea mica; rosia e de dorit sa fie soi mai putin zemos.
*** Este de preferat folosirea drojdiei proaspete (un sfert de cub), dar nu am avut la-ndemana decat din cea uscata.








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu