duminică, 3 septembrie 2017

Piure la cuptor


Genul acesta de preparat, l-am gasit sub denumirea de "potatoe cake", insa mi se pare un pic pretentioasa aceasta denumire.. Este totusi o idee buna atunci cand vrei sa "schimbi regulile jocului" si sa dai un aspect mai fistichiu obisnuitului piure de cartofi. Sau atunci cand vrei sa il imbogatesti cu alte legume si arome.


Pentru 3 portii ca si garnitura, am folosit:
- 2 cartofi marisori, fierti
- 2 galbenusuri (crude); sau 1 ou intreg
- jumatate de ceapa alba, rasa (sau tocata foarte-foarte marunt)
- 1 morcov mic, ras
- 1 lingura ulei de masline
- 1 cubulet de telemea lasata la desarat, ras
- verdeata tocata
- pesmet (cateva linguri)

Cartofii i-am zdrobit cam ca pentru piure, dar mai grosier, cu furculita. Intr-un bol, am amestecat toate ingredientele bine (mai putin pesmetul !).

Am asezat in tava tapetata cu hartie de copt un inel de inox in forma de inima. Am presarat pesmet cat sa acopere fundul formei de inima, am pus din compozitia cu piure, apoi am mai pus pesmet si pe suprafata de deasupra a inimii astfel formate. Am ridicat inelul cu grija si am repetat "miscarea" pana la epuizarea compozitiei de piure (mie mi-au iesit 3 inimi, dar cantitatea poate sa difere in functie de cat de mare sau mic e inelul pe care il folositi si cata compozitie puneti inauntrul unei forme).

Am dat la cuptorul preincalzit la 200 de grade, 40 minute, pana s-au rumenit frumos inimile pe toate partile. Exteriorul este usor crocant, iar interiorul are textura piureului obisnuit de cartofi.Pofta buna :-) !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu