joi, 5 octombrie 2017

Briose cu dovleac, mar si morcov (fara lactate)


Un morcov miiic si pipernicit statea apatic in frigider. I-am prezentat un mar si cateva cuburi de dovleac placintar si i-am facut o oferta de nerefuzat: sa faca parte din acest trio de succes care urma sa stea la baza unor briose, potrivite la micul-dejun ori la gustare. A acceptat oferta, am batut palma si ne-am pus pe treaba :-).


Pentru 5 briose potrivite, am folosit:
- 100g de dovleac, cubulete (am avut congelat, altminteri l-as fi ras)
- 40g de morcov ras
- 60g de mar ras
- 60g de faina
- semintele de la jumatate de pastaie de vanilie
- 2 linguri ulei de cocos
- 3 galbenusuri (sau 2 oua intregi)
- 1 lingura amestec de fulgi de ovaz si seminte de in, macinati
- jumatate de lingurita de bicarbonat stins cu putina zeama de lamaie (daca folositi ou intreg, puteti sa nu folositi bicarbonat ci doar sa bateti bine, spuma, albusurile, si sa le inglobati usor, la urma, in aluat)


Intr-o tigaita, am "calit" dovleacul, marul, morcovul, cu vanilia si uleiul de cocos, pana ce s-a evaporat lichidul si dovleacul era patruns. Am blenduit apoi grosier. 

Am pus intr-un bol, am amestecat compozitia aceasta blenduita (si racita!) cu galbenusurile, fulgii de ovaz cu seminte de in macinati, faina, iar peste faina am pus bicarbonatul stins. Iese un aluat destul de vartos, care se pune cu lingura in hartiutele pentru briose, asezate in tava de briose. Se baga la cuptorul preincalzit la 180 de grade, aprox. 40 de minute (se verifica cu testul scobitorii; briosele sa fie rumene iar scobitoarea sa iasa curata). Se pun la racit pe un gratar. Textura lor este una usor umeda  la interior si usor crocanta la exterior. Pofta buna :-) !

*** Daca nu folositi vanilie, puteti face o versiune "de Craciun" :-) si sa puneti scortisoara + nucsoara + un strop de ghimbir in loc.

*** Forma neregulata a brioselor mele se trage de la faptul ca nu am avut hartiute speciale ci am improvizat cu hartie de copt.

*** Aceste briose nu contin lactate. Daca insa va tenteaza o reteta de briose cu dovleac, dar fara oua, vi le recomand pe ACESTEA. 






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu