duminică, 1 octombrie 2017

Dejun cu ou in paine si legume, la cuptor


"Mancarica" aceasta este asa de gustoasa si simpla incat am facut-o prima data, intr-o panica de idei, pentru masa de pranz. Ce vreau sa spun cu asta este nu ca uneori sunt dezorganizata in planificarea meselor :-)) ci ca se preteaza si pentru pranz. Dar o recomand cu caldura ca mic-dejun cu intreaga familie, in weekend :-).


Nu am cantitati exacte, dar veti vedea si de ce. Puteti pune cam ce va place mai mult sau ce aveti prin frigider.

Am folosit (pentru 3 portii) :
- o tava de cozonac non aderenta
- 8 felii de paine toast (numarul poate sa difere in functie de dimensiunea tavii, veti vedea)
- un cub generos de unt topit amestecat cu mult marar tocat si un catel de usturoi dat pe razatoarea mica
- 1 rosie mare (daca este prea zemoasa, nu folositi miezul) taiata cubulete
- mozzarella rasa
- lapte
- busuioc uscat
- 4-5 galbenusuri (in functie de dimensiunea oualelor, puteti folosi 3-4 oua intregi)

Pe fundul tavii de cozonac am asezat fix 3 felii de toast (carora le-am taiat coaja). Peste aceste felii am turnat cu lingurita, pentru a acoperi uniform amestecul de unt topit + marar +usturoi. Am presarat apoi pe toata suprafata cubuletele de rosii, mozarella rasa, busuioc dupa gust. Deasupra am asezat alte 3 felii de toast fara coaja si le-am presat usor. Mi-a ramas putin spatiu in tava pe laterale, asa ca am taiat bastonase din restul de paine si am "sigilat" marginile, "indesand" acolo paine. 
Galbenusurile le-am amestecat cu lapte (cam jumate de cescuta), iar amestecul rezultat l-am turnat uniform in tava. Am dat la cuptorul preincalzit la 200 de grade timp de 30 de minute. Se potriveste cu o salata de rosii si castraveti. Pofta buna! :-)


** Aceasta de mai sus este una dintre variante. Varianta din poza articolului contine si ceapa verde taiata marunt (atunci cand pun ceapa, nu mai pun usturoi in sosul de unt). Puteti folosi si masline desarate, rondele, puteti pune si "resturi" de carne de pui si puteti jongla cu condimentele; puteti inlocui mozzarella cu cascavalul sau puteti face un mix de branzeturi. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu