miercuri, 10 ianuarie 2018

Paté de pui


Am impartit la ceas de seara poftele si caserolele de ficatei, iar unii au sfarsit prajiti si ceilalti au fost preschimbati intr-un simplu si delicios paté. Se poate aroma in fel si chip, cu cimbru, salvie, chiar si in varianta dulceaga, cu sos de mere, dar de aceasta data am optat pentru o varianta "de baza". 



Am folosit:

- 350g ficatei de pui, spalati si lasati 2-3 ore la inmuiat in lapte cat sa ii acopere
- 50g de unt
- 2 frunze de dafin
- 1 catel de usturoi
- jumatate de ceapa

Ficateii (refrigerati) i-am spalat si pus intr-un bol, acoperiti cu lapte, la frigider, pentru 2-3 ore.
Apoi, am pus intr-o craticioara ceapa taiata solzisori, usturoiul tocat grosier, frunzele de dafin, 1 lingurita din cele 50g de unt, ficateii si apa cat sa acopere complet ficateii. Am lasat sa se fiarba bine, la foc mediu, amestecand din cand in cand (am spumuit o singura data, la inceput, la primul clocot).


Am scos frunzele de dafin, am scurs zeama si am pus totul in blender, impreuna cu 25g din untul ramas. Am blenduit bine-bine, pana am obtinut o crema moale, pufoasa chiar :-). Restul de unt (din totalul de 50g am folosit pana acum, in reteta, 25g si inca o lingurita, deci mai raman vreo 20g) l-am topit si l-am pus ca "sigiliu" peste pateul frumos nivelat intr-un bol. Am lasat sa se racoreasca putin la temperatura camerei si apoi am lasat peste noapte la frigider. Pentru adulti si copiii mai mari, acest paté "cere" si putina sare, dar aceasta se poate presara direct pe felia de paine. Pentru cei mici, puteti intinde pe niste biscuiti 100/100/100. Pofta buna :-) !


Alte doua variante (care nu sunt baby-friendly, dar se pot adapta) de paté :
Paté de pui cu ciuperci
Paté de pui cu coniac

Sau o varianta baby-friendly, cu ciuperci:
Paté de ciuperci

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu