luni, 5 februarie 2018

Chiftelute cu cartofi, la cuptor


Initial am vrut sa fac chiftelute cu dovlecei, insa din pricina frigiderului pus pe glume (uite dovlecelul, nu-i dovlecelul), m-am reorientat catre 3 cartofi mititei. Au iesit niste chiftelute nu doar delicioase dar care pe deasupra mai si miros divin. Se pot servi ca atare, cu un sos de smantana si usturoi sau ca si garnitura, langa o friptura.


Pentru 8 chiftelute, am folosit:

- 160g de cartofi
- 100g de morcov
- 70g de ceapa alba
- marar tocat, dupa gust
- 3 galbenusuri (sau 2 oua intregi)
- 3 linguri rase de pesmet
- 1 lingura de cascaval ras
- 1 lingurita de usturoi granulat (sau 1 catel de usturoi, zdrobit/dat pe razatoarea mica)


Am ras cartofii si i-am scurs foarte bine de zeama, strangandu-i in palme. I-am pus intr-un bol, apoi am ras deasupra lor morcovul, am adaugat ceapa taiata marunt, mararul, galbenusurile, pesmetul, cascavalul, usturoiul si am amestecat foarte bine. Am luat cate o lingura de compozitie si am presat-o in podul palmei, dand astfel forma fiecarei chiftelute. Am asezat in tava non-aderenta (sau in tava obsnuita, tapetata cu hartie de copt) si am dat la cuptorul preincalzit la 200 de grade, 35 de minute. Dupa primele 20 de minute, am intors cu ajutorul unei spatule chiftelutele de pe o parte pe alta. Pofta buna :-) !

Alte idei de chiftelute baby-friendly, cu carne sau fara:

Chiftelute cu dovlecei
Chiftelute cu ciuperci
Chiftelute de pui cu sos rosu, la cuptor
Chiftelute cu conopida
Chiftelute de legume la cuptor
Chiftelute de pui

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu