marți, 18 iunie 2019

Cheesecake cu iaurt si sos de capsuni




De data aceasta schimbam putin genul programului, acesta fiind un cheesecake complet asumat “ne-babyfriendly”, dar macar am scuza de a mi-l fi oferit pe post de tort rapid, delicios si “văratic”, de ziua mea :-)


Am inlocuit crema de branza cu iaurtul grecesc si am obtinut astfel o crema pufoasa, aerata, grozava, de nici nu m-as mai intoarce la retetele cu branza. Unde mai pui si faptul ca se comporta foarte bine si la congelator, fiind un desert ideal de preparat in avans. Se poate decongela complet daca doriti o textura moale, insiropata, umeda, ori se poate servi la aprox. 1 ora si jumatate dupa ce l-ati scos de la congelator,  daca doriti un desert racoros. 



Cu aceste cantitati am facut 2 cheesecake-uri:


*Blat

- 300g de biscuiti digestivi
- 2 linguri de zahar
- 100g unt topit


*Sos 
- 300g de capsuni
- 100g de zahar
- 1 lingura de unt
- zeama de la jumatate de lamaie


*Umplutura
- 1 kg de iaurt grecesc
- 180g zahar
- 6 oua
- putin praf de copt
- semintele unei pastai de vanilie



Pentru blat: am sfaramat fin biscuitii (de obicei foloseam biscuiti tip Petit Beurre, insa am preferat de data aceasta biscuitii digestivi pentru un plus de textura si un mai bun aport de fibre, atat cat se poate intr-un desert). Am turnat peste biscuitii sfaramati untul topit si zaharul si am amestecat bine, pana ce toata cantitatea de biscuiti s-a omogenizat cu untul. Am pus jumatate din cantitate pe fundul unei tavi de cozonac si jumatate pe fundul unei tavi rotunde, cu margini detasabile si diametrul de 18 cm.
Cu fundul unui pahar am presat bine, uniform.


Am turnat apoi umplutura rezultata din amestecul tuturor ingredientelor care o alcatuiesc si am dat la cuptorul preincalzit la 180 de grade, 50 min. 


Intre timp, intr-o tigaie, am pus capsunile taiate cuburi, untul, zaharul, sucul de lamaie si am lasat la foc potrivit, amestecand din cand in cand, pana ce a capatat aspectul unui gem de capsuni. Gustul este unul grozav, dulce-acrisor, multumita sucului de lamaie.


Am scos cheesecake-urile din cuptor si le-am lasat sa se desumfle, iar in “căușul” format am pus pe fiecare dintre ele jumatate din cantitatea de sos.




Se lasa sa se raceasca peste noapte la frigider, ori se congeleaza si se serveste dupa cum va povesteam mai sus.  Pofta mare :-)!


*Pentru a-l scoate frumos din tava, treceti mai intai cu varful unul cutit fin si foarte taios pe marginile cheesecake-ului, apoidesfaceti usor inelul tavii. Pe fundul tavii, inainte de a aseza blatul din biscuiti, puteti pune hartie de copt.

Pentru mai multe retete de cheesecake (dulci, sarate, baby friendly), va invit sa dati un click AICI. 






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu