duminică, 6 februarie 2011

Falafel


Cum spuneam si ieri, salata de patrunjel se potriveste de minune cu Falafelul. Inainte de a trece la subiect, tin totusi sa fac o precizare: nu am dorit sa virez niciun "adevar absolut" in ce priveste salata de patrunjel, de aceea i-am si dat numai denumirea pe romaneste, deoarece exista multiple variante ale acestei retete si nu am vrut sa confuz pe nimeni cum ca, chipurile, cea facuta de mine este cea autentica.

Bun, acum ca am lamurit-o si pe asta, sa iti spun pontul cu Falafelul! Si in acest caz, internetul abunda de retete, mirodenii masurate-n varfuri de cutit si miligrame ce trebuie cantarite intocmai pentru a reproduce savoarea Falafelului original. Ei bine, eu am descoperit scurtatura :). Dezavantajul e ca nu e chiar o reteta si nu e chiar gatit dar avantajul e ca sigur nu dai gres! Ai nevoie numai de Carrefour, unde a aparut de ceva vreme  un raion destinat mancarurilor libaneze. 

Poti gasi tot felul de condimente specifice si cutia minune, la pretul de 8 lei:


Ai toate ingredientele gata amestecate, aparent fara E-uri si alte chimicale pentru ca sunt practic alimente dure pisate marunt. In cutie gasesti 2 plicuri si desi ti se promit 20 de "chiftelute", mie mi-au iesit lejer 25.

Preparare:
Cantitatea unui plic se amesteca cu jumatate de pahar cu apa calduta si se lasa 15 min. Cu ajutorul unei linguri se fac apoi in palme niste guguloaie, ca niste chiftelute. Intr-o tigaie se incinge bine uleiul (am folosit ulei de palmier), intr-un strat de 2-3 cm, cat sa se balaceasca bine chiftelutele. Cand uleiul este incins, presara un varf de sare ca sa nu sara uleiul. Se cufunda chiftelutele si se lasa cam 5 min intorcandu-le de pe-o parte pe alta. Se aseaza pe un servetel ca sa se scurga surplusul de ulei. Rezultat garantat!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu