sâmbătă, 5 februarie 2011

Salata de patrunjel

 In urma cu ceva timp am fost invitata la masa la un restaurant cu specific libanez. In principiu, sunt mai degraba reticenta cand vine vorba de cutumele gastronomice ale altor culturi iar cand m-am pus sa citesc meniul cu denumiri care mai de care mai straine si bizare, am zis ca voi ramane flamanda. Aveam sa aflu ca eram intr-o mare eroare!
Nu doar ca tot ce am comandat era atat de delicios ca-ti venea sa-ti mananci si degetele cu totul dar prezentarea mancarurilor, aromele si condimentele specifice, amabilitatea chelnerilor, au facut experienta asta greu egalabila! Sunt sigura ca au secretele lor bine pastrate si ca o replica a oricarei mancari nu poate avea acelasi gust cu originalul insa am incercat sa replic salata de patrunjel si Falafelul si pot spune, fara modestie, ca nu m-am facut de rusine cu ce a rezultat :) .

Despre Falafel, voi pomeni in curand, ti-am pregatit un pont!

Pentru moment, pentru salata de patrunjel ai nevoie de:
  1. 6 legaturi patrunjel
  2. 3 rosii mari
  3. 2-3 linguri grau
  4. 3-4 catei de usturoi (atentie, nu capatani, ci catei)
  5. 3 lingurite otet de vin (preferabil alb)
  6. 3 lingurite de ulei din germeni de porumb (eu am folosit din cel de masline)
  7. piper negru macinat
Cantitatile sunt pentru 2 portii.

Speli graul si il pui la fiert in apa suficienta, pentru jumatate de ora. Intre timp, toci marunt patrunjelul (dar pastreaza cateva frunze pentru decor), rosiile le tai cubulete si le scoti miezul cu samburi. Usturoiul se taie si el foarte marunt, il poti da prin mixerul de legume.
Cand s-a fiert graul, se lasa putin la scurs si uscat pe un servetel, apoi se piseaza si rezulta un fel de terci. Se pun toate ingredientele intr-un bol incapator si se amesteca impreuna cu uleiul, otetul si piperul.
Pentru decor, se poate pune pe frunze de salata verde si se orneaza cu doua-trei rosii cherry si cateva frunze de patrunjel intregi. Se serveste imediat, proaspata!




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu