duminică, 10 aprilie 2011

Placinta cu carne si bere


Pe reteta asta am pus ochii cand am aflat de ea de la Cristina si m-am tot tinut de vreo luna sa o pregatesc. Cumva tot nu se ivea ocazia, stelele nu se aliniau cum trebuie, pana weekendul trecut cand i-am facut felul :) si mi-a parut rau ca am tot amanat-o. Foarte gustoasa si calda si rece, neaparat cu multa smantana alaturi!


Pentru 12 felii mari (o tava de 30x27 cm):
  1. 900gr-1kg carne tocata de vita cu porc
  2. 1 pachet de foi de placinta (am folosit Bella)
  3. 5 oua marisoare
  4. 2 cepe
  5. o capatana de usturoi
  6. 500 ml bere
  7. sare, piper, cimbru, marar, ierburi italienesti
  8. cateva linguri de ulei
Foile de placinta se decongeleaza din timp, lent, in ritmul lor. Ceapa si usturoiul le tai marunt si le calesti in putin ulei, apoi adaugi carnea si lasi la foc potrivit pana cand aceasta isi schimba culoarea iar zeama scade (cam 15 min). Amesteci din cand in cand, cat sa nu se lipeasca. Pui condimentele, stingi focul si lasi compozitia sa se raceasca.

Separat, bati ouale impreuna cu berea. Foile de placinta le imparti in trei si le ajustezi pe dimensiunea tavii. Pui prima parte de foi pe fundul tavii, intinzi jumatate din compozitia de carne, acoperi cu a doua parte de foi, pui restul de carne si deasupra, restul de foi. Cu un cutit bine ascutit (cu grija sa nu zgarii tava, a mea e antiaderenta deci o grija-n plus la capitolul zgarieturi), cu miscari fine cat sa nu plece foile de placinta la plimbare, tai placinta in patrate. Apoi torni amestecul de oua si bere si lasi sa se absoarba lichidul, pret de 20-30 de min. Dupa acest timp, foile vor fi putin buretoase. Am pus tava pe randul din mijloc, in cuptorul preincalzit la 180 de grade, pentru 45-50 de min. Dupa 40 de mic e bine sa o verifici, in functie de cuptor poate sa fie gata, eu am preferat-o mai rumena. Pofta buna!

2 comentarii: