luni, 28 mai 2012

Salata de vinete

  

Zilele trecute am fost la o prietena, iar pe scara blocului mirosea (pe la ora 22:30!) innebunitor a vinete coapte. Cu ocazia asta mi-am amintit de cele cateva zile petrecute la tara, vinetele coapte pe gratar si salata de vinete  mancata pe nerasuflate, alaturi de ardei copti.

Ai nevoie de cateva vinete frumoase, ceapa, ulei, sare. Ingredientele se pun dupa gust, in functie de cate vinete folosesti. Vinetele trebuie sa fie tari, cu coaja neagra, lucioasa. Le speli, le stergi, daca ai si un gratar in curte unde sa le coci, cu atat mai bine :) !



Se coc cateva minute pe fiecare parte, apoi de decojesc imediat. Ai grija si decojeste-le in chiuveta, cu mainile in permanenta sub jetul de apa rece. Se lasa apoi intr-o strecuratoare, deasupra unui alt vas, preferabil peste noaptea, sau macar cateva ore bune - vor lasa foarte multa zeama! Orientativ, dintr-un kilogram de vinete, ies cam 500-600 gr de salata de vinete.


A doua zi am taiat ceapa marunt si am tocat vinetele cu un cutit de lemn (daca vrei ca salata sa iasa mai cremoasa, poti indeparta semintele). Foloseste un cutit de lemn sau de sticla, dar nu unul obisnuit fiindca vinetele se vor oxida.


Intr-un vas se amesteca cu o lingura de lemn ceapa, vinetele si uleiul turnat treptat, pana cand compozitia capata textura dorita. In functie de preferinte, salata se poate prepara si fara ceapa (unora le place sa adauge ceapa atunci cand servesc salata), sau cu maioneza. Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu