joi, 17 iulie 2014

Biscuiti cu afine



Biscuiti, dar nu chiar. Coffee bread, not really. Cookies? Poate. Fusercuri? Mmm...nu. Noi le-am numit in casa mai simplu - "inimioare si stelute", fiindca au iesit 2 tavi si jumatate, mai exact 46 de inimioare si stelute cu afine. 

Reteta initiala continea suc de lamaie, pe care din lipsa de materie prima l-am inlocuit cu suc de portocale. 

Nota de-nceput (si sugestie daca vei incerca reteta): data viitoare voi folosi indulcitor Sly, ori voi dubla cantitatea de zahar brun sau voi pune zeama de lamaie. In felul acesta, gustul va deveni fie mai dulce, fie mai acrisor, in ton si cu afinele. De data aceasta, gustul a iesit oarecum neutru, ceea ce insa a facut ca "inimioarele si stelutele" sa mearga foarte bine cu un pahar de lapte pe-nserat si cu cafeaua de dimineata. Si mai cred ca se potrivesc bine cu un ceai alaturi, desi eu una nu sunt mare bautoare de ceaiuri.

Iar daca iti plac afinele, iti sugerez sa incerci si reteta de Briose cu afine ;-).


Ingrediente pentru 46 de biscuiti:

250 g de Rama Maestro
400 g de faina alba
aprox. 20 ml suc de portocale (2 degete de pahar :p)
3 linguri de zahar  brun
1 plic de praf de copt
2 maini pline de afine




Am lasat Rama cateva ore la temperatura camerei sa se inmoaie si am amestecat-o bine intr-un bol, cu ajutorul unei linguri, impreuna cu zaharul. Am pus sucul de portocale, apoi afinele spalate si scurse inainte si faina amestecata in prealabil cu praful de copt. Am framantat aluatul pana ce s-a omogenizat (s-ar putea sa fie nevoie sa mai presari un pic de faina), apoi l-am pus in folie alimentara, 1 ora, in frigider.


Am scos aluatul din frigider si l-am intins intre doua foi de copt (poti si direct pe plansa de lucru, tapetata bine cu faina). Chiar si pe hartia de copt a fost nevoie sa presar sistematic faina, deoarece pe masura ce intinzi aluatul si afinele se zdrobesc, aluatul devine lipicios. Am intins foi cam de 5 mm grosime din care am decupat, precum spuneam, inimioare si stelute :-). 



Le-am pus in cuptorul preincalzit la 170 de grade, 20-25 de minute, intorcandu-le de pe o parte pe alta la jumatatea timpului. Sunt gustoase la cateva ore dupa ce s-au racit ;-) si le poti pastra mai mult timp inchise intr-o cutie metalica, etansa. Pofta buna :-)!

Nota: Reteta inspirata de aici

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu